Начало Автомобилни новини MINI продължава развитието си в премиум сегмента с второ поколение Countryman

MINI продължава развитието си в премиум сегмента с второ поколение Countryman

43
0

С премиерата на второто поколение на MINI Countryman традиционната британска марка продължава развитието си в премиум компактния сегмент. Новото MINI Countryman е най-големият и многостранен модел на марката в 57-годишната история на марката. Неговата напълно нова конструкция е свързана със значителен напредък по отношение на предлагането на място, функционалността, спортния дух и премиум характеристиките. Изключителната позиция на новото MINI Countryman (среден разход на гориво: 7,0-21 л/100 км; СО2 емисии: 159-49 г/км) сред директните му конкуренти се дължи на изразителния дизайн и обзора на каросерията, както и преди всичко на ненадминато пъргавото поведение на пътя. Радостта от шофирането извън пътищата с твърдо покритие се осигурява от най-новото поколение на двойното задвижване ALL4. Новото MINI Countryman е и първият модел на марката, който се предлага и с Plug-in хибридно задвижване. Като MINI Cooper S E Countryman ALL4 то има пробег от до 40 километра в напълно електрически режим.

Новото MINI Countryman е по-дълго от предшественика си с около 20 см. и е по-широко с около 3 см. Междуосието му е удължено със 7,5 см. Увеличените размери осигуряват значително по-висок пространствен комфорт на пет пълноценни места за седене, както и голямо увеличение на вместимостта на багажника и гъвкавост за транспортиране на товари. Повдигнатата позиция на седене осигурява оптимален обзор и характерната радост от шофирането. Задните седалки могат да се изместват надлъжно с до 13 см. Сгъваемата облегалка на задната седалка е разделена в съотношение 40:20:40. Освен това наклонът на облегалката също може да се променя, за да осигури по-висок комфорт на седене или допълнително пространство в багажника. Вместимостта на багажника е 450 литра и при нужда може да бъде увеличена до 1 390 литра. Това отговаря на увеличение с максимум 220 литра спрямо предшественика.

Като допълнително оборудване се предлага електрическо задвижване на задния капак. Безконтактното отваряне и затваряне на задния капак е възможно в комбинация с Комфортния достъп. Опционалният пакет за съхранение освен променливо дъно на багажника, халки за закрепване и закрепващи ремъци включва и елемент от неръждаема стомана на товарния ръб. Уникална опция е Picnic Bench, разгъваща се от багажника гъвкава опора, която може да служи като място за сядане на двама души.

Новото MINI Countryman ще отпразнува световната си премиера на 18 ноември 2016 година по време на Los Angeles Auto Show. Въвеждането на пазара в Европа ще стартира през февруари 2017 година. От март 2017 година новото MINI Countryman ще завладее и пътищата извън Европа.

Новото MINI Countryman застава на старта с напълно новоразработени технологии на задвижването. При въвеждането на пазара на разположение ще бъдат по два бензинови и два дизелови двигателя от най-ново поколение с технология MINI TwinPower Turbo:

– MINI Cooper Countryman: трицилиндров бензинов двигател, работен обем: 1499 см3, мощност: 100 кВт/ 136 к.с., максимален въртящ момент: 220 Нм.

– MINI Cooper S Countryman: четирицилиндров бензинов двигател, работен обем: 1998 см3, мощност: 141 кВт/ 192 к.с., максимален въртящ момент: 280 Нм.

– MINI Cooper D Countryman: четирицилиндров дизелов двигател, работен обем: 1995 см3,, мощност: 110 кВт/ 150 к.с., максимален въртящ момент: 330 Нм.

– MINI Cooper SD Countryman: 4-цилиндров дизелов двигател, работен обем: 1995 см3,, мощност: 140 кВт/ 190 к.с., максимален въртящ момент: 400 Нм.

Гамата ще бъде допълнена от първото MINI с Plug-in хибридно задвижване:

– MINI Cooper S E Countryman ALL4: трицилиндров бензинов двигател, работен обем: 1499 см3,, мощност: 100 кВт/ 136 к.с, синхронен електромотор, мощност: 65 кВт/88 к.с., системна мощност: 165 кВт/ 224 к.с., системен въртящ момент: 385 Нм.

Като алтернатива на серийната шестстепенна механична скоростна кутия за новото MINI Cooper Countryman ще се предлага шестстепенна трансмисия Steptronic. Осемстепенната трансмисия Steptronic ще се предлага като опция за новото MINI Cooper S Countryman и новото MINI Cooper D Countryman. При новото MINI Cooper SD Countryman тя е част от серийното оборудване.

Най-новото поколение двигатели и трансмисии осигурява осезаемо по-висок темперамент и значително подобрени динамични характеристики на новото MINI Countryman. Така например новото MINI Cooper S Countryman ALL4 в комбинация с осемстепенна трансмисия Steptronic ускорява от 0 до 100 км/ч за 7,2 секунди – тоест е по-бързо с 0,9 секунди от съответния предходен модел. Въпреки значителното повишение на спортния дух, както и на предлагането на място, комфорт и по-богатото оборудване почти всички варианти на двигателите са по-икономични от предишните модели. В зависимост от двигателя намалението на разхода на гориво достига до 1,4 л / 100 км. Рекордьор по икономичност сред моделите с двигател с вътрешно горене е новото MINI Cooper D Countryman с разход на гориво от 4,5 до 4,3 л/ 100 км. и СО2 емисии от 118 до 113 г/ км (данни в ЕС тестови цикъл, в зависимост от избрания размер джанти и гуми). Още по-ниски стойности постига новото MINI Cooper S E Countryman ALL4 с Plug-in хибридно задвижване.

Countryman постига изключителна ефективност и в комбинация със задвижването на четирите колела ALL4, което се предлага по желание за всички варианти на двигателите. Новата версия на системата се отличава не само с бързи и прецизни реакции при променящи се условия на пътя, но и с компактната си конструкция и високия вътрешен коефициент на полезно действие. То се състои от интегриран в трансмисията на предната ос Power-Take-Off блок, водещ към задната ос карданов вал и един Hang-On съединител, който осигурява прецизно дозирано подаване на задвижващ момент към задните колела. Електронното управление на системата е свързано с контрола на стабилността на автомобила DSC (динамичен контрол на стабилността) и поради това разпознава особено рано необходимостта за адаптиране на разпределението на мощността. По този начин ALL4 оптимизира както сцеплението и стабилността при лоши метеорологични и пътни условия, така и пъргавината при динамично шофиране по завои.

В допълнение към това новото MINI Countryman открива и пътя към радостта от шофирането при нулеви локални емисии. Plug-in хибридното задвижване на MINI Cooper S E Countryman ALL4 позволява чисто електрическо шофиране с максимална скорост до 125 км/ч. Спонтанното, продължително и почти безшумно разгръщане на мощността на електромотора осигурява колкото ново, толкова и въодушевяващо изражение на типичното за MINI Go-kart усещане. Не по-малко въодушевяващо е и прецизно управляваното взаимодействие между електромотора и двигателя с вътрешно горене на MINI Cooper S E Countryman ALL4. Електромоторът с мощност 65 кВт/ 88 к.с. подава мощността си чрез едностепенна трансмисия към задната ос, докато трицилиндровият бензинов двигател с мощност 100 кВт/ 136 к.с., комбиниран с шестстепенна трансмисия Steptronic, задвижва предните колела. Резултатът от тази комбинация е електрифицирано задвижване на четирите колела, което винаги осигурява оптимално съотношение между радостта от шофирането и ефективността. Измереният в ЕС тестови цикъл на ЕС среден разход на гориво на MINI Cooper S E Countryman ALL4 е 2,1 л/ 100 км, СО2 емисиите са 49 г/ км.