Начало Автомобили MINI – ново поколение на оригинала

MINI – ново поколение на оригинала

21
0

Новото поколение на оригинала в сегмента на премиум малките автомобили MINI е с типичния за марката оригинален дизайн, още по-оптимизирано съотношение между радост от шофирането и разход на гориво, иновативни технологии за свързаност и хитроумна функционалност. В автомобилите е постигнат значителен напредък по отношение предлагането на място, сигурността, оборудването, качеството на материалите и изработката, както и на спортния дух и комфорта на возене като резултат от последователно и всеобхватно модернизираната продуктова субстанция.

Външният дизайн е еволюционно модернизиран с типичния за марката език на формите, пропорции и структура на каросерията. Дадена е нова интерпретация на характерни дизайнерски елементи като хексагоналната радиаторна решетка, фаровете и задните светлини с широка хромирана рамка, по-интензивно подчертаване на страничния мигач и черната рамка на каросерията. Висококачествените детайли подчертават зрялата характеристика на новия модел. Каросерията е в пет нови цвята, по желание покривът може да е в контрастен цвят без доплащане.

Фаровете са оформени по нов начин. Моделите са със серийни дневни светлини, опционално се предлагат: LED фарове със светещ пръстен на дневните светлини и интегриран мигач, адаптивно разпределение на светлината и LED фарове за мъгла; задните светлини опционално също са с LED технология, опционален светлинен пакет с LED осветление на интериора и оранжево дифузно осветление.

Дължината на автомобила е увеличена с 98 мм, широчината с 44 мм, височината със 7 мм, удължено е и междуосието (+ 28 мм), следата е по-широка (отпред + 42, отзад + 34 мм) в сравнение със стария модел (указани са разликите спрямо MINI Cooper). Оптимизиран е комфортът на всички четири места за седене. Седлаките са с нова конструкция с по-големи възможнсти за регулиране отпред и по-дълга седалка отзад (+ 23 мм). Има повече място за раменете, краката и по-висок комфорт при качване на задната седалка. Вместимостта на багажника е увеличена с 51 до 211 литра. Облегалката на задната седалка е разделена и сгъваема в съотношение 60:40.

Новото поколение MINI е и с нови двигатели с технология MINI TwinPower Turbo. при въвеждането на пазара ще бъдат предлагани 3 модела: MINI Cooper с трицилиндров бензинов мотор със 100 кВт/136 к.с., MINI Cooper S с четирицилиндров бензинов двигател със 141 кВт/192 к.с. и MINI Cooper D с трицилиндров дизелов двигател (85 кВт/116 к.с.). Предлагат се новоразработени серийна шестстепенна механична скоростна кутия и опционална шестстепенна автоматична респективно спортна автоматична трансмисия; всеобхватна технология MINIMALISM включително автоматична функция Старт/Стоп и в комбинация с автоматична трансмисия и опционален режим GREEN. Подобрени са динамичните характеристики и е понижен разходът на гориво. Най-голямо повишение на ефективността има при MINI Cooper с автоматична трансмисия: ускорение от 0 до 100 км/ч за 2,6 сек по-бързо, средният разход е понижен с 27%. Стойностите на разхода на гориво и вредните емисии са най-ниски при MINI Cooper D: 3,5 – 3,6 л/100 км, 92 – 95 г/км (данни в ЕС тестовия цикъл, в зависимост от избрания размер джанти и гуми).

Типичното за MINI Go-kart-усещане при шофиране е подсилено благодарение на модернизираното окачване с понижено тегло и повишена здравина. Предното окачване е ново еднораменно, с пружинна стойка и алуминиев шенкел, както и подрама и носачи от високоякостна стомана. Има и ново многораменно задно окачване с оптимизирана олекотена конструкция, както и по-компактна геометрия.

Автомобилът подлежи на допълнителни настройки с новата опция MINI Driving Modes чрез въртящ се бутон в основата на скоростния лост респективно селектора на трансмисията. Освен стандартната настройка MID могат да бъдат активирани режимите SPORT или GREEN. Изборът на режим променя настройките и чувствителността на педала на газта и кормилното управление, а при съответното оборудване и времето за превключване на автоматичната трансмисия, както и работата на динамичния контрол на амортисьорите. В режим GREEN и в комбинация с автоматична трансмисия е възможно и безмоторно движение с отделен от задвижването двигател.

Нова е концепцията на уредите и управлението: комбиниран уред върху кормилната колона с километраж и оборотомер, цветен дисплей за информация за автомобила и за нивото на горивото в резервоара; централен инструмент с нова възможности за изобразяване и цветен LED пръстен за визуална обратна връзка при управлението на множество функции, серийно с четириредов TFT дисплей респективно опционален до 8,8 инчов цветен дисплей.

Новото поколение е с оптимизирана по отношение на теглото и сигурността при сблъсък структура на каросерията. Серийното оборудване за сигурност е предни и странични въздушни възглавници, странични въздушни възглавници тип „завеса”, триточкови автоматични предпазни колани за всички места, отпред с обтегачи и ограничители на усилието, ISOFIX крепежни точки за детски седалки отзад, индикатор за спадане на налягането в гумите, както и частично активен преден капак за оптимизиране на защитата на пешеходците. Теглото на почти всички варианти на новото MINI въпреки подобреното оборудване е по-ниско от предишните модели и конкурентите в сегмента.

Новото MINI със значително разширена гама от иновативни асистиращи системи: MINI Head-Up дисплей, асистент при шофиране включително работещ с камера активен автопилот, предупреждение за опасност от сблъсък и за пешеходци със спирачна функция, асистент за дългите светлини и разпознаване на пътни знаци, асистент при паркиране, камера за обратно виждане. Структурирана по нов начин и допълнена с нови функции е и In-Car-Infotainment програма на MINI Connected.

Вариантите на двигателите са следните:

MINI Cooper S: четирицилиндров бензинов двигател с технология MINI TwinPower Turbo (турбокомпресор, директно впръскване, напълно променливо управление на клапаните, променливо управление на разпределителните валове); работен обем: 1 998 см3, мощност: 141 кВт/192 к.с. при 4 700 – 6 000 об/мин, максимален въртящ момент: 280 Нм при 1 250 – 4 750 об/мин (300 Нм при Overboost), ускорение (0–100 км/ч): 6,8 секунди (автоматична трансмисия: 6,7 секунди), максимална скорост: 235 км/ч (233 км/ч), среден разход на гориво*: 5,7 – 5,8 л/ 100 км. (5,2 – 5,4 л)/100 км, CO2 емисии: 133 – 136 г/км (122 – 125 г/км), норма за вредни емисии: EU6.

MINI Cooper: трицилиндров бензинов двигател с технология MINI TwinPower Turbo (турбокомпресор, директно впръскване, напълно променливо управление на клапаните, променливо управление на разпределителните валове); работен обем: 1 499 см3, мощност: 100 кВт/136 к.с. при 4 500 – 6 000 об/мин, максимален въртящ момент: 220 Нм при 1 250 – 4 000 об/мин (230 Нм с Overboost), ускорение (0–100 км/ч): 7,9 сек. (автоматична трансмисия: 7,8 сек.), максимална скорост: 210 км/ч (210 км/ч), среден разход на гориво: 4,5 – 4,6 л (4,7 – 4,8 л)/100 км, CO2 емисии: 105 – 107 г/км (109 – 112 г/км).

MINI Cooper D: трицилиндров дизелов двигател с технология MINI TwinPower Turbo (турбокомпресор с променлива геометрия, директно впръскване Common-Rail, макс. налягане на впръскването: 2 000 бара), работен обем: 1 496 см3, мощност: 85 кВт/116 к.с. при 4 000 об/мин, максимален въртящ момент: 270 Нм при 1 750 об/мин, ускорение (0–100 км/ч): 9,2 сек. (автоматична трансмисия: 9,2 сек.), максимална скорост: 205 км/ч (204 км/ч), среден разход на гориво: 3,5 – 3,6 литра (3,7 – 3,8 литра)/100 километра, CO2 емисии: 92 – 95 г/км (98 – 99 г/км), норма за вредни емисии: EU6.

Ако сте намерили правописна грешка, моля уведомете ни като маркирате текста и натиснете Ctrl+Enter