Начало BG спорт Мирослав Ангелов води с крехките 2,6 сек. пред Митко Илиев след първия...

Мирослав Ангелов води с крехките 2,6 сек. пред Митко Илиев след първия ден на рали „България“

915
0
Илиев/Стойчев, Рали България 2019, сн. Емил Захариев

Такава битка за първото място в едно рали рядко се случва. Мирослав Ангелов и Недялко Сивов с Skoda Fabia R5 са лидери след първия ден на 50-ото юбилейно рали „България“. Втори, само на 2,6 сек. са основните им конкуренти Димитър Илиев и Петър Стойчев, също с Skoda Fabia R5. Трети в класирането отново е български екипаж – Йордан Атанасов и Янаки Янакиев с Mitsubishi Lancer  Evo 9 на 1:10,4 сек.

В първия ден на ралито, което е кръг от Европейския рали трофей, се завърза сериозна битка. Миро Ангелов показа страхотна форма и очевидно вече се е сработил с колата си. За него не представляваше проблем да отстоява първата си позиция. Поне до края на деня.

Ангелов спечели 7 от днешните 11 отсечки. Митко Илиев взе три етапни победи.

В една – втората, двамата имаха равно време. Осемкратният шампион на България за първи път кара Fabia R5. И в края на първия ден на ралито той очевидно и „хвана цаката“, защото бе много убедителен. Особено на последната 11-а и доста къса – 5,85 км отсечка Манастира. Там Илиев постигна време 2:44,1, докато Миро имаше 2:52,2. Така разликата, която след 8-ия етап бе 13,1 сек. бе стопена до 2,6 сек.

Една отсечка – 10-ата спечели румънецът Дан Гъртофан с Skoda Fabia R5.

Той е на 4-а позиция, следван от сина си Андрей Гъртофан със Subaru Imprezza. След него е унгарецът Герго Дудас с Peugeot 208 R2.

Станислав Владимиров и Чавдар Събев с Opel Astra са на 7-о място. След тях са Антон Титов – Динко Георгиев със Citroen DS3 R3 Max. Топ 10 оформят Денис Станчовски и Младен Карчев с Peugeot 208 R2 и Коцето Щерев – Николай Арабаджиев със Subaru Impeza.

Отлично се представя единственият дамски екипаж Диана Стоянова и Иванела Иванова с Honda Civic, които са на 12-а позиция.

Утре по трасето ще тръгнат 29 екипажа. Трима от отпадналите днес пилоти ще продължата по системата Рали 2.