Начало Formula 1 News Ред Бул пак над всички и във втората сесия

Ред Бул пак над всички и във втората сесия

8
0
Даниел Рикиардо

Пилотите на Ред Бул бяха най-бързи и във втората свободна тренировка за Гран при на Монако, като отново Даниел Рикиардо даде първо време. Той бе с 0,194 сек пред съотборника си Макс Верстапен. Трети се нареди Себастиан Фетел (Ферари). 

Ферари и Мерцедес имаха проблем с вкарването на гумите в оптимален температурен режим. Ред Бул нямаха такива грижи – Верстапен записа 20 отлични тура в серия, докато при Мерцедес пък предни и задни гуми не работят както при колите на тима от Милтън Кийнс. Хамилтън все пак направи 18 обиколки с хиперсофт, но с по-ниско темпо. Сергей Сироткин пък записа серия от 29 тура с този тип гуми.

Между двете сесии в четвъртък стюардите взеха решение да не предприемат по-нататъшни действия срещу Макс Верстапен. Пилотът на Ред Бул бе разследван заради връщането си на пистата след грешка на Сен Дево в сутрешната тренировка.

Температурата на трасето се бе вдигнала с няколко градуса до началото на вторите 90 минути за подготовка. Тази на въздуха бе почти същата.

В следобедната тренировка по улиците на Монте Карло екипите не губиха никакво време и започнаха веднага работа. Ферари избра гуми ултрасофт за началото на програмата си. Себастиан Фетел оглави таблицата с 1:14.413 мин.

Брендън Хартли го измести с 1:13.709, докато Серхио Перес се оплака от колата си, след като от питуола на Форс Индия го подканиха да натисне повече, за да съберат данни. Десетина минути след началото на пистата все още нямаше пилоти на Ред Бул и Мерцедес.

Фетел се върна начело с 1:13.250 и след това свали до 1:13.180. Шарл Льоклер пък помоли тима си да провери дали има проблеми, след като взе доста агресивно първия завой на трасето.

Люис Хамилтън излезе на трасето четвърт час след началото на тренировката, като бе с гуми суперсофт.

През това време Верстапен (с хиперсофт) бе най-бърз с 1:12.468 мин. Свали постижението си до 1:12.071 в същата серия. От питуола на Ред Бул му предложиха да направи още един бърз тур и той се съгласи, като серията достигна 7 тура. В 25-ата минута обаче сесията бе спряна – точно когато Ферари излязоха с гуми хиперсофт. Причината за прекъсването бе необходимостта от поправки на трасето между четвърти и пети завой (тоест между Казиното и Мирабо).

Оказа се, че проблемът е капак на шахта от канализацията.

Поправката отне двадесетина минути, след което сесията бе подновена. Хартли се обади по радиото, че е ударил бариера с предно ляво колело в началото на обиколката си. Повечето пилоти излязоха на трасето, като предпочитаните гуми отново бяха хиперсофт. Едно от малкото изключения бе Хамилтън – със суперсофт.

Верстапен бе с втори комплект хиперсофт, както и Ферари-тата, докато Рикиардо бе със старите си гуми, вече направили 7 тура.

Австралиецът даде второ време, на 0,599 сек от съотборника си. Кими Райконен бе трети (+0,677 сек) преди Фетел да излезе втори и да измести и него, и Рикиардо с позиция назад.

Междувременно Райконен цветисто изрази недоволството си от Сергей Сироткин („Постоянно все същият ш***н Уилямс!”). Ромен Грожан пък предизвика недоволството на Верстапен, след като двамата не се разбраха как да преминат фибата.

Хамилтън сбърка в бърза обиколка, докато Верстапен свали още малко от времето си и стигна 1:12.035 мин. Състезателите на Мерцедес вече бяха с хиперсофт. Англичанинът остана четвърти, на половин секунда от Макс. Ботас бе шести, на 0,607 сек.

През последния половин час от тренировката почти всички вече бяха с гуми хиперсофт. В Рено се получи интересна комуникация между Карлос Сайнц и питуола на екипа му. Пилотът получи съобщение, че трябва да направи по-дълга серия за събиране на данни, тъй като съотборникът му Хюлкенберг е повредил два от комплектите си гуми.

„Не ми пука, това си е негов проблем”, отговори Сайнц, на което внимателно му бе напомнено, че работи за отбора.

Рикиардо пък записа 1:11.841 мин. В първия си бърз тур с втория си комплект хиперсофт той бе на 0,018 сек от Верстапен, но след пет обиколки пръв слезе под 1:12 мин. Макс направи 20 отлични обиколки с втория чифт от най-меките гуми, с които и постигна най-доброто си постижение. Хамилтън бе недоволен от своя суперсофт и съобщи, че се чувства все едно нещо не е наред с автомобила му.

Ако сте намерили правописна грешка, моля уведомете ни като маркирате текста и натиснете Ctrl+Enter