Най-добрият вариант за Ред Бул би бил Карлос Сайнц, смята Хуан Пабло Монтоя. Колумбийският пилот твърди, че би било риск тимът от Милтън Кийнс да залага за съотборник на Макс Верстапен на новак като Франко Колапинто за сметка на опитен състезател като испанеца. Сайнц разбра, че 2024 г. ще е последният му сезон във Ферари още преди началото на състезателната година, когато бе обявено, че от Скудерията са привлекли Люис Хамилтън от 2025-та. Той преценява опциите и възможностите си в продължение на половин година преди да подпише с Уилямс.
30-годишният испански пилот разказа в интервю за Ауто Мотор унд Шпорт, че до последно е имал няколко варианта за продължаване на кариерата си, но е послушал собствения си инстинкт. Според него тимът на Уилямс е бил най-добрата опция въпреки обясненията на баща му Карлос Сайнц старши колко силен бранд е Ауди. Дълго време се говореше, че Сайнц младши е опция за Ауди, но и за Ред Бул. В крайна сметка Хелмут Марко реши, че заради сблъсъците с Верстапен, когато бяха пилоти на Торо Росо, нещата няма да се получат.
„Аз мисля, че се разбирам добре с него (Верстапен – б.р.). По онова време бяхме на 16 и 19 години и междувременно пораснахме значително. В Торо Росо те правят титуляр и ти казват: „Борете се един срещу друг, след това ще видим кой е по-добър и кой ще бъде промотиран в Ред Бул“. Това е причината за съществуването на Торо Росо. Там не се състезават за някакви постижения в отборното класиране. Ако беше така, поведението на двамата пилоти на тима щеше да е коренно различно“, обясни Карлос Сайнц
„Виждате, че с последните си двама съотборници – Шарл [Льоклер] и Ландо [Норис] – не съм имал никакви проблеми. Ако отношенията ми с Макс са били причината за Ред Бул да не ме вземе, то аз твърдя, че нямаше да има никакви грижи. Ако решението е зависело само от това, то то би било грешно. Но аз вече им го казах“, допълни Сайнц.
По-рано Сайнц призна, че отхвърлянето от Ред Бул и Мерцедес, за където също имаше слухове, че е възможно да отиде, първоначално го е наранило.
„В онзи момент болеше. Всеки си има его, аз също и в конкретния момент не можех да разбера ситуацията. Понастоящем също не разбирам определени лични избори на някои хора, но за мен нещата са вълнуващи. Уилямс е тимът, готов да инвестира в мен. Това е отборът, от който дойдоха при мен още преди година и това всъщност ме кара да съм супер развълнуван. Постигнах мир сам със себе си и вярвам, че станалото е, защото животът просто не иска да съм другаде“, сподели Сайнц.
И макар нещата да се подредиха, в края на сезон 2024 се появиха нови съмнения относно бъдещето на Серхио Перес в Ред Бул. Говори се, че в Милтън Кийнс се интересуват живо от Франко Колапинто и дори са готови да платят $20 млн. за него. Тук идва теорията на Хуан Пабло Монтоя.
„Ако аз бях Кристиан Хорнер и шеф на Ред Бул, бих отишъл в Уилямс и бих им казал: „Вие сте доволни от Колапинто – задръжте го и ми дайте Сайнц“. Защо да поемам риск и да заместя опитен пилот като Чеко, който е печелил състезания, с новак за съотборник на Макс?“, попита Монтоя
„Дебютант срещу [Алекс] Албон също не е лесно, но е постижимо. Вижте Албон – всеки път, когато е под напрежение и е имал бърз съотборник, катастрофира и сега продължава да го прави. Макс не бърка, няма пропуски и затова нещата са толкова сложни. Познавайки Карлос, той е казал на Уилямс, че подписва с тях, но ако не печели или не постига подиуми, ще може да си тръгне ако получи друга оферта. Те (Ред Бул – б.р.) могат да кажат на Уилямс: „Карлос ще го загубите сега или след година. Сега поне може да вземете някакви пари. След година няма да е възможно“. Ако се стигне дотам, това бих направил ако бях в Ред Бул. Не бих заложил на Колапинто, а на Карлос“, добави Монтоя.
Според Монтоя обаче най-вероятно Перес ще запази мястото си в екипа от Милтън Кийнс.
„Според мен Чеко ще е на грида догодина. Не мисля, че просто ще се откаже. Разликата с [Даниел] Рикиардо е, че Чеко прави много пари. Получава и огромни критики. Много хора искат да се махне. Не знам дали го заслужава. Не се справя чак толкова зле. А и не се знае какво се случва зад закрити врати, но много хора се опитват да сложат друг пилот на негово място“, допълни колумбийският пилот.
Според Деймън Хил фактът, че от Ред Бул не взеха Сайнц, всъщност е комплимент за испанския пилот
Това вероятно е намек, че в Милтън Кийнс са изпитвали притеснение да не би Карлос да притисне Верстапен.
„Карлос е пълен професионалист. Според мен всеки отбор би имал полза от него. Предполагам, че в момента поглежда назад с известна тъга, напускайки Ферари, тъй като допринесе толкова много за отбора. На моменти може да не е толкова бърз, колкото Шарл но като цяло е брилянтен пилот. Сега Сайнц отива в друг отбор. Според мен е комплимент, че не го взеха в Ред Бул. Единствената утеха може би е, че на негово място отива седемкратен световен шампион с над 100 Гран при победи. Тоест Карлос знае, че не го замества някой, когото е смятал за по-слаб от себе си“, коментира Хил.
View this post on Instagram