Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Silly season ’24: Вариантите на Ред Бул и с какво Алпин иска...

Silly season ’24: Вариантите на Ред Бул и с какво Алпин иска да привлече Колапинто

1888
0
Ред Бул F1, Ред Бул Рейсинг
снимка: Ред Бул Контент Пуул

Пазарът на пилоти на пръв поглед почти приключи – за сезон 2025 има само едно официално свободно място на стартовата решетка във Формула 1. На практика обаче ситуацията с пилотите в Ред Бул – и в големия тим от Милтън Кийнс, и във Виза РБ – е неясна. Бъдещето на настоящия съотборник на Макс Верстапен Серхио Перес продължава да е под въпрос. За тази позиция има опашка от пилоти, някои от които изобщо не са част от семейството на Ред Бул.

Сагата с бъдещето на Перес започна малко, след като той подписа нов договор с Ред Бул през юни

След това усилено се говореше, че може да бъде уволнен за втората половина от състезателната година. След последния старт преди лятната ваканция имаше среща в Милтън Кийнс, на която бе решено, че Перес остава. Представянето му обаче не се подобри и точно преди домашната за него Гран при на Мексико слуховете, че Ред Бул ще го изхвърли бяха възобновени. Пилотът отрече всичко и продължава да настоява, че ще изкара целия си договор. Хелмут Марко обаче заяви, че след края на сезон 2024 в Милтън Кийнс ще има нова среща, на която да бъде обсъдена ситуацията, включително бъдещето на Перес.

„Чеко направи страхотна кариера и съм сигурен, че би искал тя да продължи още малко по-дълго. Но наблюдаваме толкова много млади таланти, идващи в отборите и вършещи страхотна работа. А и Ред Бул в момента е изправен срещу заплахата да завърши първенството трети при отборите“, коментира Мартин Брандъл.

„Никой екип не може да си позволи пътник. За 2025 г. на Ред Бул им трябват двама пилоти в топ форма. Ако Перес не успее да сътвори някакво чудо до края на сезон 2024, то той няма да е единият от тези състезатели“, допълни бившият F1 пилот и настоящ телевизионен коментатор

Перес като че ли губи и подкрепата на Кристиан Хорнер.

„Състезанието на Интерлагос бе възможност да намалим разликата в конструкторския шампионат спрямо Ферари и Макларън. За съжаление не успяхме да го сторим, което очевидно е разочароващо“, каза ръководителят на Ред Бул след Гран при на Сао Пауло.

Хорнер продължи, че в надпреварата „нямаше нищо очевидно, (което да подскаже причината) за изоставането на Чеко“. След това отново бе зададен въпросът относно бъдещето на Перес.

„Всичко в живота е субективно и трябва да се разгледат фактите. Ние работим упорито с Чеко. Той беше с ново шаси (в Бразилия). В спринта се справи добре, в основната надпревара не толкова. В момента Серхио Перес е наш пилот. Лиам Лоусън свърши страхотна работа (на Интерлагос), особено като се има предвид какъв опит има. Франко [Колапинто] е друг талант. Човек винаги държи под око пазара и развитието на нещата“, допълни Хорнер.

Споменаването на Франко Колапинто е показателно, че в Ред Бул вероятно мислят и извън пилотите, с които разполагат

През последните седмици упорито се говори, че в Милтън Кийнс се интересуват от аржентинеца. Колапинто дойде във Формула 1 на мястото на Логан Сарджънт от Гран при на Италия насам. Представянето му впечатли мнозина. Първоначално слуховете бяха, че се опитват да го привлекат във Виза РБ. След това се промениха, че го гласят за съотборник директно на Макс Верстапен. Шефът на Уилямс Джеймс Ваулс периодично повтаря, че Колапинто има дългосрочен договор с тима от Гроув.

Наскоро се заговори още, че Флавио Бриаторе иска Колапинто на мястото на Джак Дуън. От Алпин били готови да вземат аржентинеца под наем, докато Ред Бул иска да откупи целия му договор от Уилямс и това би струвало $20 млн.

Ред Бул обаче има варианти много по-близо, отколкото е Колапинто. Ръководеният от Хорнер отбор обаче не изглежда да има желание да даде шанс на Юки Цунода. По-често се споменава името на Лиам Лоусън. Новозеландецът е с договор, според който ще е свободен ако Ред Бул не му намери титулярна позиция за 2025 г.

„Лоусън се справя много добре. На мен ми изглежда логично да е начело в опашката за следващата крачка“, коментира Йос Верстапен по време на уикенда в Бразилия, за който отлетя спонтанно

„Нека довърши сезона (с Виза РБ), това ще му даде увереност. След това отборът трябва да реши какво да прави за догодина. Със сигурност нямам против (Лоусън да стане съотборник на Верстапен). Разбира се, че е по-добре ако е някой конкурентоспособен, който да бута и Макс напред. Това винаги помага. Ще видим“, добави бащата на Макс Верстапен.

Миналата седмица от Заубер/Ауди обявиха, че Габриел Бортолето ще е титуляр в отбора от Хинвил от догодина. Това остави Валтери Ботас без място. За най-вероятно се счита финландецът да се върне в Мерцедес като резерва. От няколко дни обаче името му се споменава като вариант за Ред Бул.

Същевременно обаче на фона на всички спекулации и слухове се твърди, че Перес ще има още по-голяма финансова подкрепа от спонсори догодина, което в крайна сметка ще му запази мястото в Ред Бул

Според испанския вестник „Марка“ мексиканският пилот дори е получил вече разрешение от отбора за производството на нова гама бранд и сувенирни продукти. Такива споразумения се сключват предварително, защото трябва да бъдат одобрени от маркетинга и на отбора, и на компанията, която притежава тима.