Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Монтоя: Ако някой те задминава от външната страна, го избутваш; Андерсън: Изпреварващият...

Монтоя: Ако някой те задминава от външната страна, го избутваш; Андерсън: Изпреварващият носи отговорността

5738
0
Ландо Норис, Серхио Перес
Ландо Норис и Серхио Перес; снимка: Ред Бул Контент Пуул

Хуан Пабло Монтоя смята, че наложените в Гран при на Австрия наказания за избутване на друг пилот от пистата са неправилни. Бившият пилот от Формула 1 заяви пред Моторспорт ТВ, че още от картинга състезателите са научени на едно: ако някой тръгне да те задминава от външната страна, то го изкарваш от пистата.

„Станалото в състезанието според мен е… Защо е наказание? Защото (зоната за сигурност) е чакъл? Ако е асфалт няма санкция? Ако един пилот изпързаля друг и вторият излети в чакъла, защо първият е наказан? В ситуация кола до кола и избутване от пистата – всеки ли трябва да бъде санкциониран? Не знам. Лудост е. Ако аз решавах, щях да посоча, че пилот няма работа от външната страна. Това се учи още в картинга.“

„Освен ако манталитетът в картинга и малките формули не се е променил… Всички тези хлапета растат със знанието, че ако някой опита да те изпревари от външната страна, го изкарваш от проклетото трасе! Какво очаквате? Защо се ядосват, опитвайки точно такава маневра?“, попита риторично Монтоя

И Гари Андерсън обърна внимание на наказанията в коментар за the-race.com. Според бившия технически директор на Джордан и Ягуар санкциите и на Ландо Норис, и на Серхио Перес са били прекалени.

„Мисля, че и трите наказания бяха прекомерни. Не вярвам, че в който и да е от случаите санкционираният пилот имаше намерение да избута съперника си от пистата. При маневри за изпреварване този, който се опитва да задмине, трябва да носи отговорността. Да, пилотът, срещу когото е маневрата, ще се постарае да не я допусне, но нали това е състезанието? Не може да считат, че си отпред, когато още не си завършил действието. Не вярвам, че Перес беше пред Норис, както и Шарл Льоклер – пред Перес. Не мисля, че някой би се съгласил с тези наказания, освен пилотите, които имаха полза от тях.“

„ФИА трябва да тегли чертата, да остави всички прецеденти в миналото и да заяви, че това е състезание. Ако нищо не бъде сторено, то същите противоречия ще се появяват кажи-речи във всяка надпревара. Всички искаме постоянство и затова нещата трябва да са формулирани в черно и бяло. Единственото постоянно във Формула 1 напоследък обаче, като че ли е непостоянството.“

Андерсън разгледа и ситуацията от квалификацията – намаляването на няколко коли в края на Q2 точно там, където бе забранено от рейс контрола. Според него е необходимо правило, тъй като в противен случай някога ще се стигне до сериозен инцидент

„Каквото и да е правило обаче, трябва да пасва за всеки тип писта. На някои трасета и особено Монца пилотите се опитват да се наредят за идеално изтегляне. Помните ли какво стана през 2019 г., когато в Q3 всички направиха свръх бавен загряващ тур и се задържаха един друг толкова, че само Шарл Льоклер и Карлос Сайнц започнаха бърза обиколка? На повече други конфигурации се търси отваряне на пространство, за да не ти влияе турбуленцията от колата отпред. Но в по-малка или по-голяма степен реално се случва навсякъде.“

[Себастиан] Фетел правилно посочи, че е намалил, а други го изпревариха. Това доведе до допълнителна падане на скоростта за него, наложи се да изчака останалите да си гонят разликите през девети завой и така [Фернандо] Алонсо го настигна. Прилича на каране на магистрала на мокро. Оставяш разстояние спрямо колата пред себе си и някакъв нещастник се набутва там. Ти пак оставяш дистанция и следващият се шмугва.“

„Миналата година предложих въвеждането на максимално време по сектори, за да се коригира това. Във всеки сектор да се изисква преминаваме за време, което се равнява на най-бързото в съответната част от пистата плюс някакъв процент. Лесно може да се приложи още за Силвърстоун. А наказанието е просто: ако не си изпълнил изискването, то следващата ти обиколка (тоест бързата – б.р.) не се зачита.“