Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Норис, Зайдл и Хорнер критикуват наказанието на Ландо, Маси: Трябваше да остави...

Норис, Зайдл и Хорнер критикуват наказанието на Ландо, Маси: Трябваше да остави една ширина

3142
0

Стюардите на Гран при на Австрия бяха много заети по време на състезанието на пистата Ред Бул Ринг, както и след него. В рамките на надпреварата бяха наложени доста наказания, а след карирания флаг бяха разследвани повече от половината пилоти. Едно от решенията бе особено коментирано – това за санкцията на Ландо Норис. В началото на състезанието пилотът на Макларън се бореше със Серхио Перес. Състезателят не Ред Бул излезе от пистата и стюардите дадоха 5 секунди на Норис за избутване на съперник от трасето. Пилотът не бе съгласен с отсъждането. Според него случаят е трябвало да бъде разгледан като инцидент в първа обиколка.

„От моята гледна точка и ако трябва да го сравнявам с нещо, то ситуацията е същата като с Макс [Верстапен] и Люис [Хамилтън] на Имола. Същото е“, заяви Норис

Пилотът на Макларън има предвид ситуация от Гран при на Емилия Романя, при която Хамилтън излезе от пистата при битка с Верстапен, но състезателят на Ред Бул не бе наказан.

„Това си е първа обиколка или рестарт“, продължи Норис. „Мисля, че Серхио може би не знае, че на излизането от този завой има чакъл, на спускане е и лесно се излиза от пистата. Точно това и стана. Вижте Формула 2 или Формула 3 – всеки, който тръгва към външната страна и не държи линията си, отива в чакъла. Така върви завоят. Той пое риска, не аз. Не си довърши изпреварването и се изкара в чакъла. Не смятам, че грешката бе моя, но не аз раздавам наказанията.“

„Според мен решения трябва да има, когато някой е направил нещо опасно и е застрашил друг пилот. Ние се състезаваме и хората трябва да проявяват здрав разум. Аз не застраших никого, всичките ми действия бяха безопасни. Защо тогава ми начисляват наказателни точки? Ако изпревариш на жълто знаме, то това е очевидно нарушение, застрашаващо другите на пистата. Но за подобни дребни неща е просто глупаво.“

Норис има вече 10 наказателни точки. При 12 пилотът автоматично получава забрана за участие в една надпревара.

Шефът на Макларън Андреас Зайдл заяви, че не разбира защо Норис получи наказание

„Смятам, че в този случай те просто се състезаваха. Освен това беше в началото на състезанието. Ландо просто си вървеше по траекторията. Не е сторил нищо глупаво. Не разбирам също така защо стюардът, който представя пилотите (Дерек Уоруик в Австрия – б.р.), не дава по-добра перспектива относно случващото се в първа обиколка.“

„Използвайки думите на Майкъл, всеки картинг пилот знае, че ако отидеш към външната страна в първия тур, ще приключиш в чакъла. Но не може да се оплакваш от този, който е на състезателната траектория.“

Препратката на Зайдл е към изявление на Маси за друго наказание на Норис от тази година. В Азербайджан пилотът не влезе в пита при червен флаг. След това рейс директорът каза, че „всеки шестгодишен в първата си картинг надпревара знае значението на червеното знаме“.

Шефът на Ред Бул Кристиан Хорнер също взе отношение по въпроса

„Аз нямам проблем с инцидента между Чеко и Ландо – те се състезаваха. Тръгнеш ли към външната страна, поемаш риск. Особено ако не си излязъл напред. След като ФИА даде това наказание обаче, нямаше как да не отсъди същото в случаите с Шарл (Перес получи два пъти по 5 секунди заради избутване на Льоклер от пистата – б.р.). Но тези момчета карат от деца и са наясно, че такива неща се случват.“

Рейс директорът Майкъл Маси заяви, че Норис и Перес имат едно и също провинение: не са оставили на съперника си една ширина отстрани на пистата

Той допълни, че не може да се сравняват различни завои на едно и също трасе, както и на различни конфигурации.

„Инцидентите в първа обиколка се третират по-снизходително и това се прави от много години въз основа на принципа „да ги оставим да се състезават“. Очевидно е обаче, че е много трудно да се правят сравнения. Знам, че всички обичат да групират нещата, но не може да се съпоставят два различни завоя. В случая със Серхио и Ландо, Перес бе изцяло редом с него. Затова има задължение да му се остави една ширина в края на пистата. Същото се отнася и за другите два инцидента със Серхио и Льоклер“, обясни Маси.

Ако сте намерили правописна грешка, моля уведомете ни като маркирате текста и натиснете Ctrl+Enter.