Начало Тест райд Moto Guzzi V85 TT – ендуро класика от Мандело дел Ларио

Moto Guzzi V85 TT – ендуро класика от Мандело дел Ларио

606
0
Moto Guzzi V85 TT
Moto Guzzi V85 TT, снимка Георги Павлов

В градчето Мандело дел Ларио, на брега на Лаго ди Комо в Ломбардия почитат традициите. Това важи и за производителите на един от най-емблематичните италиански марки – Moto Guzzi. Те са с почти вековна традиция, страст и значителни търговски и спортни успехи. Затова произвеждат почти един век великолепни мотоциклети, съчетаващи най-добрите технологии с първокласни италиански техники на производство. Moto Guzzi се прави от далечната 1921 г. Затова с ледващата цел за Орела е да отбележи стогодишнината си през 2021 г. с непрекъснато разширяваща се гама мотоциклети.

Моделът, който тествахме е Moto Guzzi V85 TT. Той е създаден в идентичност, която умело балансира класическия, предизвикателен стил с авангардното техническо оборудване. Моторът бе представен на EICMA 2017 и отразява концепцията, при която простотата, практичността и лекотата създават нефилтрирана връзка между мотоциклет и мотоциклетист. Моделът разполага с 80 к.с.и 80 Нм въртящ момент, с чисто-нова рамка и окачване.

V85 TT е следващото предизвикателство за марката, която иска да предложи на ентусиастите по-широк спектър. Байкът се нуждае от все по-стандартизиран пазар, посветен на най-чистия вид на пътуването. Той припомня епичните рали битки от 80-те години. Наследил е стил, чар и емоция.

V85 TT съчетава стила и характеристиките от златния век на приключенията с мотоциклети, със съдържанието и функционалността на съвременното туристическо ендуро, част от естествената еволюция на марката

За това говори и фактът, че този мотоциклет бе героят на дните на отворените врати в Мандело дел Ларио през септември. За това писахме в миналия брой. Това бе и причината на направим тест на звездата V85 TT.

Акронимът TT, който вече е част от традицията на Moto Guzzi, е подходящ за V85. Той означава „tutto terreno“, или за всеки терен. Създава известна представа и ясни изображения на пустинни приключения като ралито Париж-Дакар. Известната африканска надпревара беше в разгара си, когато излезе концепцията през 80-те години.

Тогава център беше човекът, с предизвикателство към природата и към себе си, в пълна хармония с мотоциклета. Компас, пътна карта и часовник бяха единствените навигационни инструменти, с които може да се стигне до крайната дестинация – Розовото езеро. Това остана само една мечта за мнозина. Moto Guzzi V85 TT е новият и оригинален адвенчър, със стилни функции, напомнящи златната ера на мотоциклетните приключения. V85 TT е за онези, които все още мечтаят за Дакар, търсят мотоциклет, който също може да вкара приключенски дух в ежедневното пътуване.

V85 TT е проектиран за ездачи с всякакви размери и опит, гарантира оптимално возене за ездач и пътник

Комфортът и функционалността никога не са компрометирани за мотоциклет, който е удобен за двама, дори при пълно натоварване. Защитата от въздушната струя се осигурява от плексигласово предно стъкло, чиито форми са изследвани в аеродинамичен тунел. Странното в случая беше, че усещах вятъра да ме бие в гъдрите, при положение, че съм с нормален ръст, а стъклото беше максимално вдигнато.

Двойката гардове, монтирани на кормилото, защитават ръцете при офроуд езда. Дизайнът на 21-литровия резервоар гарантира пробег от над 400 км.  Моторът може да се похвали с някои щателно изработени детайла, като прорезите на предната част и вдлъбнатините точно над главите на двигателя.

Проведени са обширни проучвания при определяне на зоната на контакт със седалката, за да се осигури оптимален комфорт при каране, при седене и свобода на движение при стоене по време на типичното офроуд каране. Седалката е висока 830 мм и с краката лесно се стига до земята. Това е удобно за оптимално управление при маневриране и спиране. Байкът е компактен и с по-малко тегло – само 208 кг. Позицията за езда е изправена, с отпуснат гръб, крака, които са едва сгънати и правилно огънати ръце, за ефективно захващане на широкото алуминиево кормило.

Под седалката има практично отделение за съхранение на малки предмети

Високият преден калник и красивите двойни предни фарове също са в съответствие с историята на Moto Guzzi. Те вече присъстват на NTX 650 1996 и Quota 1000. Класиката е комбинирана с технологични авангардни елементи – цифровия клъстер за инструменти и серията от LED светлини на фара с DRL.

Способността на Moto Guzzi да изгради превъзходно шаси се потвърждава и с V85 TT. Моторът има прецизна предница. В завой V85 TT дава на водача добро усещане за контрол и безопасност. Това е заради конкретното оформление на стоманената тръбна рамка с висока устойчивост, окомплектована с красиви опорни плочи за стъпенките от алуминий. Увеличен е клиренсът, което е от съществено значение за езда извън пътя. Задната част на рамката е проектирана да оптимизира товароносимостта и да предложи на пътника две широки и практични дръжки за захващане. На практичния заден багажник може да се монтира куфар. Обаче когато куфара е полупразен, при офроуд езда всичко вътре подскача. Затова моят съвет е да го запълвате оптимално.

Новият двигател е с намален по размер блок

От дясно на задната вилка се намира карданния вал. V85 TT е единственият мотор в своя сегмент, който предпочита карданно задвижване вместо верижно, тъй като не изисква никаква поддръжка. Единичният амортисьор свързва шасито директно с дясната част на вилката. Това решение улеснява достъпа до хидравличните и пружинните настройки и предоставя свободно място за оформлението на изпускателната система. Окачването предлага много голям ход на колелата. За офроуд е достатъчно, заради просвета на двигателя от 210 мм. Има и алуминиев предпазител на картера. Вилката с 41 мм колове е регулируема на ударно натоварване и хидравличен отскок. Спирачната система с най-високо качество е с двоен преден диск от 320 мм с два радиално монтирани Brembo спирачни апарата с 4 бутала. В задната част е 260 мм плаващ диск и двубутален апарат. Устройството се управлява от спирачна система Continental ABS.

V85 TT е с нов двигател – двуцилиндров V-образен под 90 ° с въздушно охлаждане, OHV и два клапана на цилиндър. Обемът е 853 куб. см., с диаметър и ход 84 х 77 мм. Най-модерният агрегат в гамата може да се похвали със съотношение от почти 100 к.с. на литър. Той има нов дизайн и използване на нови материали като титан. Максималната мощност е от 80 к.с., а въртящият момент е 80 Нм при 5000 об/мин. 90% от въртящия момент вече е наличен при 3750 об/мин. Това е първият двигател Moto Guzzi, който лесно може да достигне 8000 оборота.

Корпусът на картера е с нов дизайн и е по-твърд

Има нови портове, за да се провери нивото на маслото в долния полу-картер. Смазването включва полусух отвор с две коаксиални помпи, които имат задача за доставяне и възстановяване на маслото. Те гарантират отлично смазване и премахват необходимостта от маслен радиатор. Така се намалява общото тегло и има възможност за напълно изолирана камера на картера. Премахва се и поглъщането на мощност при сух картер. Маслената верига е напълно нова и разполага с отвори с различен диаметър. Една от двете помпи прехвърля смазка от камерата към самия картер. Последният е с малки размери, за да увеличи клиренса и да позволи монтиране на защитния алуминиев гард. Нови са коляновият вал и буталните пръти, с което се намалява теглото с почти 30% по отношение на други двигатели с малък блок. Повишава се скоростта на реакция на дросела и се намаляват значително вибрациите.

Горната част на двуцилиндровия двигател също е нова. В съответствие с идентичността на Moto Guzzi, се запазва се разпределението на OHV с два клапана на цилиндър. Цилиндрите са с намалена височина, а новите и ефективни маслени канали, заедно с новата система за закрепване към картера, гарантират здравина и надеждност. Използването на 42.5 мм титаниеви клапани намаляват наполовина тежестта спрямо стоманените.

Използват се нископрофилни бутала с 20 мм щифтове, както и нови капаци на главите. Те се различават по форма. Маховика и генератора са усилени. Впръскването използва едно единствено тяло на дросела от 52 мм. Електронното управление е Ride-by-Wire, с което се постига не само оптимизиране на общата ефективност, но и спестяване на гориво. Новият двигател Moto Guzzi е много по-икономичен и заради това, че има малко компоненти, които абсорбират мощността, няма помпа за охлаждаща верига или дълги задвижващи вериги.

Поработено е и по скоростната кутия, за да стане по-гладка и прецизна

Сухият съединител използва подсилващ диск. Нов е дискът на съединителя и за първи път се въвежда система с тройни пръстени. Синхронизатор намалява шума на предавките до минимум, а съотношенията са нови. Те се превключват гъвкаво и става още по-плавно крайно предаване на карданния вал.

Moto Guzzi представя три различни режима на каране на V85 TT: Road, Rain и Off-road. Всеки от тези режими е с различно поведение на двигателя и калибриране на контрола на сцеплението с ABS и MGCT, както и различен отговор от контрола на ускорителя Ride-by-Wire.

Road е проектиран за гладко каране, като същевременно запазва елемент на забавление. Предвижда средно ниво на калибриране на контрол на сцеплението с MGCT, активен ABS в двата канала и бърза реакция на дросела. Rain е идеален в ситуации с намалено сцепление, за да се гарантира максимална безопасност по време на каране. Предвижда по-високо ниво на контрола на сцеплението, активен ABS на двете колела и по-нежна реакция на газта. Off-road настройката е предназначена да използва максимално шасито и двигателя по време на експлоатация извън пътя. Предвижда най-ниското ниво на намеса за контрол на сцеплението. ABS действа само на предното колело със специално калибриране, ​​заедно с по-нежната реакция на газта, подпомагана от по-голямо спиране на двигателя.

V85 TT е оборудван и с круиз контрол. Системата е проектирана да улесни пътуването на ездача, като само един бутон е необходим за активиране и включване на системата и увеличаване или намаляване на зададената скорост

Всички параметри на движението могат да бъдат контролирани чрез цифровия инструмент с комплекта с TFT дисплей. Фонът и цветът се адаптират към различни условия на светлина благодарение на вграден сензор. Показаната информация, в допълнение към класическия скоростомер, обороти, брояч на пробег и часовник, включва също избрани индекси на предавка, температура на въздуха, ниво на гориво, среден и текущ разход, остатъчна автономия и избран режим на возене. Заедно с дисплея има USB порт, докато се предвижда втори порт под седалката. Moto Guzzi V85 TT представя MIA, новата мултимедийна платформа Moto Guzzi, която позволява свързване на смартфон към превозното средство.

Технически характеристики

Двигател:       напречен 90 ° V образен, два клапана на цилиндър, въздушно охлаждане, обем 853 куб.см.
Диаметър и ход на буталото:          84 x 77 мм
Степен на сгъстяване:         10.5:1
Максимална мощност:         80 к.с. (59 кВт) при 7750 об / мин.
Максимален въртящ момент:          80 Нм при 5000 об/мин.
Горивна система:      ел.; Ø 52 мм единично дроселно тяло, Ride-by-Wire
Обем на резервоара:            21 л,
Разход:           4,9 л / 100 км, среден разход при теста – 6.7 л /100 км
Емисии на CO2:        118 г/км, Евро 4

Предаване

Съединител:  сух единичен диск
Трансмисия:   6 степенна механична

Шаси

Рамка:                       стоманена тръба с висока якост
Предно окачване:     41 мм обърната хидравлична телескопична USD вилка, с регулируема пружинна, ход на предното колело 170 мм

Цена на модела:       24 900 лв.