Начало Moto News MotoGP: Дал’Ина пред дилема – заводски или Open Ducati

MotoGP: Дал’Ина пред дилема – заводски или Open Ducati

64
0
ducati,Джиджи Дал

В края на тестовете на MotoGP на Сепанг генералният мениджър на Ducati Джиджи Дал’Ина се срещна с журналисти. Основният въпрос бе бъдещето на тима. За първи път във висшия клас през миналата година Ducati приключи сезона без подиум. Тази година пилоти в тима са Андреа Довициозо и Кал Кръчлоу, но основния проблем е дали тимът да остане в категорията Factory (заводски машини) или да премине в Open (отворения клас).

Дал’Ина каза, че нищо няма да се реши, докато не бъдат анализирани данните от тестовете: Като се приберем у дома, аз ще анализирам всички данни и ще взема решение за бъдещето. Бях тук тази седмица, защото трябва да развиваме байка. Това е основната цел на Ducati в този момент, защото трябва да подобрим мотоциклета.

Засега от Ducati са обявили, че само пилотът на Pramac Йони Ернандес ще се състезава в клас Open, докато Кръчлоу, Довициозо и съотборника на Ернандес – Андреа Яноне ще карат в заводския.  Новият клас Open изисква използването на напълно контролиран ECU, но позволява „разточителство“ като 4 литра повече гориво по време на състезание и 12 двигателя за сезон, по които могат да се правят промени, т.е. замразяването на развитието на мотора не важи, а също може да се ползва и по-мека задна гума. Дал’Ина подчерта, че в Ducati имат нужда от свобода да развиват двигателя на мотоциклета си, което не е възможно, ако останат в клас Factory, заради правилата. Джиджи коментира:

-Със сигурност проблемът, който виждам в правилата при заводския клас е, че с изискването за 5 замразени двигателя, е трудно да има правилно развитие на мотоциклета, защото не можете да променяте мястото на монтаж върху шасито. Не може да се променят много неща. Това по мое мнение прави всичко наистина трудно. Ако се фиксира позицията на двигателя, се фиксира на практика и шасито. При промяна на твърдостта на рамата, трябва да се промени и монтирането на двигателя. Не съм много сигурен, но ще бъде трудно да се разработи мотора по правилата на клас Factory. Ще се анализират всички данни и информация у дома, защото това е наистина първия тест с мотора за 2014 г. След това ще се вземе решение.
Официалният краен срок за решение на дали един тим ще бъде в Open  или Factory в  MotoGP е 28 февруари – последният ден от следващия втори тест на Сепанг. Джиджи обаче потвърди, че решението трябва да бъде взето преди връщането в Малайзия. Освен това той потвърди, че Open може да има и други пилоти, но не и всички. Довициозо беше най-бързият пилот на Ducati в теста, като в последния ден стана 7-и, на 0.837 сек. от властващата Honda на световния шампион Марк Маркес . Яноне бе 9-и – на 1,192 сек., новото попълнение Кръчлоу 12-и на 1,524 сек, и последен, 18-и остана Ернандес на 3.023 сек.

– Моторът със сигурност има някои проблеми – твърди Дал’Ина. – Не е само един. Трябва да се фиксират може би 20 проблема. Не може да се реши един проблем и да се спечелят една или две секунди. Невъзможно е! Можете да получите една десета от тук, 5 стотни от там, и като съберете всички заедно, да направите крачка напред.  Недозавиването е постоянен проблем на Ducati през последните няколко сезона и идва от много различни неща. Има много области в мотоциклета, които могат да се подобрят и да се реши този проблем.

Дал’Ина  дойде в Ducati от Aprilia през ноември миналата година следа като бе направил успешния и печеливш проект RSV4, който спечели титлите в WSBK. Модифицирана версия на RSV4 – прототипът ART, която използва Алекс Еспаргаро, доминира в категорията CRT на MotoGP последните два сезона.  Предишният клас CRT с твърди правила бе преобразуван за 2014 г., като на негово място дойдоха прототипи с пълна спецификация, оборудвани със стандартния ECU в новосъздадената категория Open. Еспаргаро се премести в отворения клас с двигател Yamaha и шаси FTR, като постигна зашеметяващо темпо тази седмица, завърши 4-и и бе четвъртият след заводските пилоти Маркес , Валентино Роси и Хорхе Лоренсо, които счупиха бариерата от две минути. Лидерите в MotoGP – Honda и Yamaha, също доставят машини в клас Open, но нямат никакво намерение да се разделят с Factory.