Начало Moto News MotoGP: Маркес най-бърз на тестовете в Бърно

MotoGP: Маркес най-бърз на тестовете в Бърно

49
0

След като не спечели победата в Гран При на Чехия и дори не стъпи на подиума, световният шампион Марк Маркес даде най-добро време на днешните тестове на пистата в Бърно. Втори бе Хорхе Лоренсо на 0,155 сек., а трети – победителят от състезанието Дани Педроса на 0,603

След като пропусна да вземе първата си победа за сезона в неделя, пилотът на Movistar Yamaha MotoGP Хорхе Лоренсо бе най-бърз и на върха през по-голямата част от деня. Накрая обаче завърши втори. Той и неговият съотборник Валентино Роси се фокусираха върху сегашните си мотоциклети, но с нови прототипи двигатели. Програмата им предвиждаше двамата да се разменят да карат един и прототип през деня, като се сменят само обтекателите. Роси бе на мотоциклета, когато към 16 ч. се изля порой на пистата.

Пилотите на Repsol Honda окупираха първа и трета позиция. Световният шампион Маркес бе първият пилот на пистата тази сутрин с байка за 2014 г. Той даде време 1:55.411, което е по-добро от постижението му за първа позиция в събота. Победителят в състезанието Дани Педроса стана 3-и, като двамата пилоти на Honda работиха по тазгодишните си мотоциклети, както и с леко преработената версия на машината за сезон 2015,  която вече бяха тествали на Бърно след Гран При на Германия, преди лятната пауза.

Доста работа на трасето имаше и Лорис Капироси, който работи в Bridgestone като специалист по безопасността. Той пробва три мотоциклета – Honda RCV1000R на Cardion AB Motoracing двете версии на Forward-Yamaha, които NGM Forward Racing използва през този сезон. Капироси каза: Чевствах се като че ли е Коледа! Минаха две години, откакто карах MotoGP байк. Днес аз отново скочих на седлото. Мотоциклетите са направили голяма крачка напред. Бях почти на 4 секунди от най-доброто време, което си е постижение, след като не съм карал две години. Пилотите от MotoGP са наистина щастливи да карат тези мотоциклети.

Екипът на Cardion AB търсеха повече сцепление в задната част на машината си, която караше Карел Абрахам. Пилотът на Forward Алекс Еспаргаро правеше настройки и пробваше електроника, защото Magneti Marelli са направили малки подобрения за софтуера за категорията Open. Компанията обаче обяви, че няма да прави значима промяна преди старта на MotoGP във Валенсия в началото на ноември. В другата част на гаража на Forward Алекс де Анжелис работеше за адаптацията си към байка. След като се промениха плановете с Доминик Агеретер в Мoto2, Де Анжелис ще замени Колин Едуардс и затова на пилота от Сан Марино му трябва повече време на пистата.

Отборът на GO&FUN Honda Gresini и Алваро Баутиста продължават да работят в близост с доставчиците си на окачване Showa, като се стремят да преодолеят продължаващата липса на сцепление в задната част на мотоциклета. Съотборникът на Алваро – Скот Рединг, тества нова предна вилка и малки подобрения по задния амортисьор, както и нови компоненти на спирачките Nissin за своя мотоциклет от спецификацията Open.

Бради Смит бе с най-доброто класиране на пилотите от сателитните отбори със заводски машини (Factory Option). Пилотът на Monster Yamaha Tech 3 бе 6-и, като работеше по настройките и проблемите, които имаше в състезанието в неделя. На 8-о място бе съотборникът му Пол Еспаргаро, които притиснаха в сандвича си Щефан Брадъл от LCR Honda MotoGP. Германецът се бореше с недозавиването на мотора си, което явно се е получило от падането по време на Гран При уикенда. В топ 10 са още Баутиста и пилотът на Pramac Racing Йони Ернандес. Екипът на колумбиеца се искаше да открие какво е причинило неравномерното износване на предната гума, която го извади от състезанието. Без видими причини тя е загубила налягането си.