Дани Педроса (Хонда) и Хорхе Лоренцо (Ямаха) постигнаха страхотен резултат в поредния кръг от МотоGP, като се има предвид, че и двамата още се борят с контузиите си.
Те се качиха на подиума заедно с победителя Марк Маркес, но за тях състезанието бе истинско изпитание.
– Беше трудна надпревара, тъй като моторът се движи много на тази писта, и то през цялата състезателна дистанция. С начина ми на каране в момента съм доста статичен (заради контузията) и не бях в състояние да управлявам както трябва пързалянето. Борех се да остана върху машината. В последните обиколки успях да установя ритъм и да стигна до втората позиция. Страхотно е, тъй като това лято само почивах и не бях в състояние да тренирам. Изкарах само малко време на велоаргометъра, но не съм стъпвал във фитнеса. В първите обиколки бях убеден, че мога да се боря, но след това не бях наясно колко ще успея да контролирам мотора. Започнах да изоставам (спрямо Маркес и Лоренцо), въпреки че се стараех да пазя темпото. Чак после натиснах здраво, приближих Хорхе и го задминах – обясни Педроса.
Лоренцо бе доволен, че се върна на почетната стълбичка за първи път от юни насам. Той обаче не скри разочарованието си, че допусна Дани да го изпревари.
– Смятам, че изиграхме картите си по възможно най-добрия начин, защото аз наистина не бях съвсем на ниво. Бях бърз след добрия си старт. Даже се изненадах от скоростта и постоянството в обиколките в първата част на състезанието. След това обаче Марк ни доближаваше все повече, гумите започнаха да се износват и стана трудно да поддържам нормално темпо. Сцеплението в задната част изведнъж изчезна – толкова внезапно не се беше случвало досега. Затова не успях да защитя второто място. Накрая мислех само да финиширам, да не катастрофирам и да взема точки. Не се чувствам перфектно, а малко по-уморен от нормално, тъй като не тренирах по обичайния си начин през последните два месеца заради травмите. Все пак състоянието ми е значително по-добро и на Брно и Силвърстоун ще съм наред – коментира Хорхе.
Той е на 35 точки зад Маркес в генералното подреждане и от тази гледна точка сподели, че сега е нужно нещо – може би еволюция на мотора, за да остане конкурентоспособен:
– Вече става трудно да се борим с тях (Хонда – б.р.). Що се отнася до безстепенната скоростна кутия, то разликата в точките няма да повлияе на решението кога и къде да бъде използвана. Но се надявам да съм с нея в Брно.