Начало MotoGP News MotoGP планира да елиминира разграничението между заводски и независими отбори

MotoGP планира да елиминира разграничението между заводски и независими отбори

69
0
MotoGP 2025
снимка: Ред Бул Контент Пуул

MotoGP планира да елиминира разграничението между заводски и независими отбори. Идеята на Либърти Медия е да има по-справедливо разпределение на приходите и да няма постоянно деление между видовете тимове в шампионата. Промяната най-вероятно ще се случи след влизането на новите технически правила през 2027 г.

Отборите от MotoGP и Дорна продължават диалога относно бъдещето на шампионата. Една от основните теми на дискусията е желанието да се премахнат настоящите разлики между независимите и заводските отбори.

MotoGP навлиза в изключително вълнуващ момент. В края на миналия месец Марк Маркес отново стана световен шампион. Историята на испанеца се описва като едно от най-забележителните завръщания в историята на спорта.

Другият голям момент е покупката на Дорна от страна на Либърти Медия и потенциалното въздействие на тази придобивка. Това всички в падока в постоянна готовност за нови неща.

Либърти вече въведе някои промени откакто финализира сделката за придобиване на Дорна. Една от тях е свързана с промяната в церемонията по изпълняването на националния химн преди състезание в MotoGP. Други все още предстоят. Съвсем очаквано, сред тях има няколко, вдъхновени от оперативния модел, използван в F1. Именно Либърти притежава търговските права на F1 вече осем години и половина

Този период е от решаващо значение. В момента производителите преговарят с Дорна за договора, който ще определи правната рамка за следващия петгодишен цикъл. Той започва през 2027 и трябва да приключи най-рано през 2031 г.

В допълнение към по-справедливото разпределение на приходите между отборите, една от обсъжданите точки – и такава, която е вече решена – е премахването на разграничението между заводски и независими отбори.

Планът е от 2027 г. нататък всички отбори да се считат за независими, в ход, какъвто е случаят в F1. Целта е всеки отбор да получи еднаква финансова подкрепа от Дорна. Точният размер все още не е договорен, тъй като процесът се оказва не толкова лесен.

Понастоящем всеки независим отбор получава €5 млн. Те покриват разходите за наемане на мотоциклети от производителите. Конструкторите, от своя страна, получават €3 млн. за отдаване под наем на своите прототипи. Това е практика, която понастоящем се прилага повсеместно.

Тази промяна има за цел да насърчи нови инвестиции в MotoGP и да доведе компании, които искат да придобият изцяло или частично съществуващи отбори. Така ще се следва стратегия, която вече е обичайна в F1. Там повечето тимове имат няколко акционери, а не един собственик. Пример за това е Мерцедес. Тимът от Бракли има три собственика, които имат равни дялове- Мерцедес-Бенц, групата INEOS и Тото Волф.

В MotoGP най-скорошният случай е свързан с Гюнтер Щайнер. Бившият шеф на Хаас оглави инвестиционната група, която преди малко повече от месец придоби отбора на Tech3.

 

Вижте тази публикация в Instagram.

 

Публикация, споделена от MotoGP™ (@motogp)