Начало Автомобили Мото-Пфое с позитивни резултати и очаквания, въпреки кризата

Мото-Пфое с позитивни резултати и очаквания, въпреки кризата

250
0
Волво,ленд роувър,мото пфое,форд,ягуар

От Мото-Пфое описаха отминалата 2011-а като трудна и наситена със събития година, която в в крайна сметка е завършила с позитивна резултати, въпреки кризата.

Компанията отбеляза своята 20-а годишнина на българския пазар, обиколи страната, както някога първите вносители с Ford, специално за юбилея пристигна Елена Форд, част от фамилията Форд и Директор глобален маркетинг, продажби и търговски операции във Ford Motor Company.

Спрямо продажбите през предишната 2010 г. и четирите световни марки автомобили, които Mото-Пфое предлага на нашия пазар, са отбелязали ръст в продажбите си. При Land Rover и Jaguar нарастването е много сериозно и се изразява в пъти, невероятно е търсенето на новия SUV – Еvoque. Volvo и Ford също са били по-търсени и са увеличили продажбите си съответно от 170 на 206 автомобила за шведския бранд и от 1717 на 1851 при Ford.

Според двамата ръководители на компанията Димо Николов и Атанас Фурнаджиев резултатите са дошли благодарение на добрата търговска и финансова политика на един от първите и най-солидни вносители на автомобили у нас, на собствения лизинг и предложения с фиксирани месечни вноски.
 Има сигнали, че 2012 г. ще е по-добра от 2011 – заяви Димо Николов, който смята, че въпреки сътресенията ситуацията на пазарите ще се подобри.
Тревожно е обаче, че според регистрациите в КАТ през 2011 г., у нас отново са регистрирани с пъти повече употребявани автомобили от новите.
Статистиката е впечатляваща и показва, че реално са регистрирани 20 953 нови автомобили при 196 813 втора ръка, голяма част от които изключително стари, и не малка част от които – съвсем не в първа младост.
Съотношение 10 към 90% нови и употребявани, новорегистрирани автомобили няма в нито една държава в Европа, посочиха още от компанията и коментираха че това има сериозни последствия за екологията, сигурността и по-малките приходи в хазната, на които обаче очевидно поредно правителство не обръща сериозно внимание.
От Мото-Пфое изнесоха още данни от интересно социологическо проучване за познаваемостта на марките си, както и общо за възможностите за развитие на автомобилния пазар у нас.
В анкета на агенция Прагматика сред семейства с доходи над 2500 лв. на месец (потенциални купувачи на автомобили) очакванията за придобиване на нова кола са по-ниски спрямо предкризисната 2008 г., но като цяло 40% от тази група хора биха искали да купят именно нов или сравнително нов автомобил (до 3 години). В предпочитанията си по брандове те поставят Ford в челната четворка, като го определят като подходящ за нашите пътища, с добро пътно поведение, практичност и сигурност. Volvo традиционно се асоциира със солидност и безопастност, а Ягуар с скорост и мощност, но и с висока цена. Land Rover се свързва с проходимост, сила и лукс и е сред абсолютните лидери при моделите SUV.
Александър Костадинов, маркетинг директор на компанията представи изследването и обяви, че поне в първите си дни 2012 г. започва по-добре от очакването и от 2011 г., което наистина е повод за малко повече оптимизъм.