Двигателят на Рено във Формула 1 е много близо до този на Мерцедес като представяне. Това смята техническият директор на Макларън Джеймс Кий.
Предстоящият сезон ще бъде последен за екипа от Уокинг с френските мотори, като от 2021 г. тимът ще се върне към агрегатите на Мерцедес. Тях той използваше в периода 1995-2014 г.
През миналата година Макларън отбеляза голям прогрес и завърши категорично на 4-о място при конструкторите. През тази с оглед на малките промени в правилата амбициите на тима са да повтори това постижение.
„Мисля, че едно от позитивните неща от миналата година е това, че Рено направи очевидна стъпка напред по двигателя. Това определено бе част от прогреса ни, каза Кий. – Конкурентоспособността на мотора им беше много добра.
Смятам, че той беше много близо до нивото на Мерцедес, като във Ферари имаха предимство, а в Хонда не бяха далеч. Ще видим как ще са нещата през тази година, но времената, когато задвижващите системи бяха много различни като представяне вече отминаха.“
Относно новата кола на Макларън MCL35, Кий заяви, че тя е в голяма степен еволюция на миналогодишната. Основните промени по нея са матовото оцветяване, което спестява от общото тегло, и по-стеснените кутии за радиаторите.
При последните стесняването е постигнато благодарение и на новата скоростна кутия. Той обясни още, че много работа е свършена по задното окачване. Това е първото шаси на тима от Уокинг, което е направено от Джеймс. Той започна работа за отбора миналата година, но нямаше голямо влияние върху MCL34.
Renault has made a “very visible step forward” with its F1 engine performance, according to McLaren technical director James Keyhttps://t.co/9PWIXQegZN
— CRASH.NET/F1 (@CRASH_NET_F1) February 17, 2020