Макс Верстапен не скри недоволството от второто си отпадане в рамките на три състезателни уикенда от началото на сезон 2022 във Формула 1. Световният шампион за 2021 г. не завърши в Бахрейн и Австралия и победата в Саудитска Арабия изобщо не го успокоява. Шарл Льоклер спечели надпреварите на Сахир и в Мелбърн, а в Джеда бе на подиума. Пилотът на Ферари води в генералното класиране със 71 точки след три състезания, следван от Джордж Ръсел (Мерцедес) с 37 и съотборника си Карлос Сайнц с 33. Серхио Перес и Люис Хамилтън са четвърти и пети (съответно с 30 и 28), а Верстапен е едва шести с 25.
Нидерландецът обясни, че подходът му след провал като вчерашния в Мелбърн е да се постарае да забрави станалото.
„Опитвам да се събудя на следващата сутрин и да се съсредоточа върху предстоящите надпревари. Не изглежда като да има ясно решение на проблемите. Трябва да работим упорито, за да се постараем да подобрим издръжливостта.“
„Да, сезонът е дълъг по принцип. На настоящия етап мисля, че ще ни трябват 45 старта!“, коментира Верстапен в отговор на въпрос дали оставащите 20 надпревари няма да са достатъчни да навакса изоставането си
Той допълни, че отсега нататък отборът трябва да се класира напред и колите да са издръжливи, което „очевидно в момента не е така“.
Gutted. Very frustrating to end another race like this as we were looking at an easy P2 😤
Congrats to @SChecoPerez on scoring another podium. 💪
We have to work hard the coming days to get on top of things and improve for Imola. pic.twitter.com/6hEUlkvwZK
— Max Verstappen (@Max33Verstappen) April 10, 2022
Кристиан Хорнер опита да погледне оптимистично на ситуацията. Шефът на Ред Бул в F1 подметна, че предпочитал да се бори да направи една бърза кола издръжлива, отколкото да търси скорост в бавен автомобил. Това може да се възприеме като известна провокация спрямо съперниците от Мерцедес. Техните F1 W13 все още страдат от множество проблеми. Ръсел и Хамилтън обаче се възползваха максимално от предоставилите им се възможности в първите три надпревари. Те записаха и по един подиум – нещо, което изобщо не очакваха с оглед на темпото си.
Хорнер вече сподели, че е притеснен от проблемите със задвижващите системи, брандирани като Ред Бул Пауъртрейнс. Той призна също така, че грижите и при четирите коли с тези агрегати – двата RB18 и болидите на Алфа Таури – са различни, което прави ситуацията още по-сложна
„Проблемите при отделните автомобили не са свързани. Затова е важно да разберем какви са и да ги оправим“, заяви Хорнер, цитиран от the-race.com.
Серхио Перес призна, че също се тревожи от ситуацията със задвижващите системи. Като всеки пилот обаче, той изрази надежда, че нещата скоро ще се променят към по-добро.
„Загубихме много точки в първите три надпревари и това може да окаже сериозно влияние в първенството. Наясно сме с това. Всички в Милтън Кийнс, на пистата, изобщо всички работят непрекъснато, за да намерят решения. Не знам какво точно се е случило с Макс. Сигурен съм, че ще нещата ще се обърнат и се надявам да започнем европейските стартове по-добре“, сподели мексиканският пилот на Ред Бул.