Макс Верстапен спечели титлата за сезон 2024 във Формула 1 при първата възможност – в Гран при на Лас Вегас. Това бе четвърта корона в кариерата на нидерландеца в F1. Той обаче трябваше да преодолява доста повече трудности в сравнение с 2023 г., когато Ред Бул не спечели само едно състезание през целия сезон. Тази година започна изключително силно за екипа от Милтън Кийнс. Съперниците обаче ги настигнаха с развитието на болидите си и след Гран при на Испания в края на юни Верстапен се качи на най-високото стъпало на подиума чак в Бразилия в началото на ноември. Междувременно обаче нидерландският пилот на Ред Бул направи всичко възможно, за да поддържа аванса си.
Проблемите с болида на Ред Бул RB20 от лятото насам бяха такива, че около Монца дори Верстапен се притеснил дали ще успее да защити титлата си. След финала в Лас Вегас той бе попитан дали друг пилот е можел да спечели тазгодишната корона с този автомобил.
„Дали би било възможно? В [Лас] Вегас сме, така че вероятно може да се заложи. Аз бих казал: желая им късмет“, отговори Верстапен
Вече четирикратният световен шампион не пропусна също така да закачи Зак Браун. Главният изпълнителен директор на Макларън Рейсинг посочи по-рано през годината, че Макс можел да печели само с Ред Бул, имайки предвид, че в онзи момент RB20 бе най-силния болид.
„Ти нали каза, че мога да спечеля само с най-бързата кола? Тази година беше малко по-различно“, каза Верстапен на Браун след финала в Лас Вегас.
Max Verstappen to Zak Brown:
„And like you said, you know, before I could only win it in the fastest car! This year its been a little bit different!“
— RBR Daily (@RBR_Daily) November 24, 2024
„Такива неща само ме мотивират. Ако ме критикуват и мислят, че съм в състояние да спечеля единствено с най-добрата кола, то аз ще ги опровергая. Ако сега не получа признание за това постижение, не знам какво още мога да направя. Дали щях да стана шампион с (тазгодишния) Макларън? Да! И то значително по-скоро. И през 2021-ва щях да взема титлата с другата кола“, бе убеден Верстапен
„През 2022 г. щеше да е по-трудно, защото Ферари-то бе твърде чупливо тогава. А миналата година? Е, тогава щеше да е най-сложно. Миналия сезон разполагах с доминиращ болид. Според мен всички оцениха постижението ни от 10 поредни (победи) като цяло, като отборно постижение. И колата ни беше силна, макар и според мен да не бе толкова доминантна, колкото си мислеха хората. Така че този сезон ми бе най-добрият досега и винаги ще гледам на него така“, продължи Верстапен.
„Дори на места, където може би нямахме възможно най-добрите, перфектните настройки, все пак се борехме и постигахме резултати в състезанията. Но и се гордея с този сезон, защото бих казал, че през по-голямата част – вероятно някъде около 70% от състезателната година – не разполагахме с най-бързата кола, докато всъщност увеличавахме аванса си. Това е нещо, с което определено се гордея“, каза още Верстапен.
Хелмут Марко заяви още преди уикенда в Лас Вегас, че тазгодишната титла ще се дължи най-много на Верстапен. Съветникът на Ред Бул в F1 повтори същото и след като успехът вече бе постигнат
„Макс е този, който спечели титлата. През голяма част от състезанията – бих казал около половината – колата не бе достатъчно конкурентоспособна, а той въпреки всичко извличаше максимума от нея. Понякога завършваше пети, шести, друг път печелеше. Това бе важно и той използваше и скоростта, и мозъка си. Макс притежава способност да се съсредоточава и огромен контрол в болида. В Бразилия демонстрира какво може да извлече в една трудна ситуация. В момента той е най-добрият и същевременно е един от най-великите пилот в цялата история на спорта. Изгради силен характер и винаги е бил лидер на екипа, дори в най-трудните мигове. Това се случи след смъртта на господин [Дитрих] Матешиц. Имаше вакуум, но в крайна сметка останахме заедно и искахме да спечелим шампионата“, коментира Марко.
View this post on Instagram