Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 MP4-23 е надежда за реабилитация на Макларън Мерцедес

MP4-23 е надежда за реабилитация на Макларън Мерцедес

126
0

Екипът на Макларън Мерцедес представи днес в ранния следобед своят нов болид MP4-23 в Щутгарт. С него от отбора се надяват да бъдат реабилитирани след шпионския скандал през 2007 г. и да спрат всички спекулации относно използването на данни от Ферари.
Целите пред тима на Макларън са ясни: спечелването на поне една от двете титли.
Въпреки съмненията от страна на Ферари за възможно използване на ноу-хау на Скудерията и в тазгодишния болид поне на пръв поглед оптично между двете коли няма абсолютно никаква прилика.
За разлика от миналата година представянето бе доста по-скромно. През 2007 г. пред близо 150 хиляди зрители благодарение на главния си спонсор Водафон Макларън представиха колата си на пристанището във Валенсия. Сега за разлика от пръснатите преди година около 10 милиона евро, церемонията се състоя в музея на Мерцедес в Щутгарт и спестените пари със сигурност ще отидат за по-полезни неща. Освен от журналистите от цял свят, сред които имаше и представител от България (автора на текста Иван Тенчев – б.р.) честта да наблюдават представянето имаха и работниците от първа смяна в намиращата се в съседство фабрика на концерна.
Това, че колата на Макларън бе представена ден по-късно от тази на основните съперници от Ферари изглежда за никого не бе от значение, като дори се смята, че „сребърните” ще имат решаващо предимство. Защото новата стандартна електроника за управление на двигателя е разработена от дъщерната фирма на Макларън MES в кооперация с Microsoft.
MP4-23, не особено изненадващо, отново е решена в същата цветова гама, но това едва ли е най-важното за новата кола. Най-забележителният външен детайл изглежда е ръбестото предно крило, което поне в представения днес модел е без минаващ над носа втори елемент, както и дефлекторите, които със специфичната си форма почти изцяло закриват отворите на кутиите на радиаторите.
Множеството допълнителни аероелементи също са забележителна част от шасито. Каросерията на нивото на двигателя, както и при Ферари F2008, максимално компактна, освен това посредством множеството крилца се оформя своеобразен въздушен канал, който трябва да подобри значително обтичането на задното крило. Като цяло самата кола създава доста компактно впечатление, като разликите спрямо MP4-22 са ясно видими.
Най-голямата промяна обаче засяга не колата, а пилотския състав. Както стана ясно още преди Коледа, освен Люис Хамилтън (за когото се говори, че е подписал нов договор до края на 2012 г. за 93,5 мил. евро) за тима ще кара и младата финландска надежда Хейки Ковалайнен, който размени мястото си с Фернандо Алонсо. Дали младия Хейки е пожертван от Флавио Бриаторе, за да се спаси кариерата на Алонсо и дали той ще получи равностойно отношение от страна на тима предстои да видим след старта на сезона. И за двамата пилоти това ще е втори сезон в Гран при. Риска да се заложи на двама изключително млади (и като години и като опит) пилоти определено е новост в историята на Макларън, като до момента Денис предпочиташе да разчита на доказани звезди. Политика, която обаче не му донесе особено приятни спомени в последните години (Монтоя, Алонсо – б.р.). Така че явно шефът на екипа е решил да изпробва нова и различна стратегия. Дали обаче двамата пилоти ще се справят с развитието на колата все още буди съмнение.
Със сигурност през тази година екипа на Макларън ще трябва да затегне „колана” си, защото заради глобата от 100 мил. долара, тимът губи една четвърт от бюджета си. Освен това испанския спонсор Mutua Madrileña пое заедно с Алонсо в посока Рено.
Със сигурност в предстоящия сезон за Макларън е важно едно единствено нещо: възвръщането на силно разклатения респект към отбора и това със сигурност ще стане най-добре посредством спортни успехи на пистата! Необходимите компоненти изглеждат налице: силен технически щаб, компетентен мениджмънт, прекрасни фабрики и прекрасна двойка пилоти, постигнали сериозни успехи още в дебютния си отбор.