Начало Автомобилни новини Новият Opel Insignia Grand Sport е с до 175 кг по-лек от...

Новият Opel Insignia Grand Sport е с до 175 кг по-лек от сегашната моделна линия

60
0

Новият Opel Insignia Grand Sport е базиран на напълно нова технологична архитектура. Междуосието на автомобила е увеличено с 92 мм и това осигурява значително по-просторен интериор, от който особено облагодетелствани са пътниците отзад. Дизайнерите са осигурили на новата Insignia Grand Sport впечатляващи нови атлетични пропорции и истинско излъчване на флагман. Тя изглежда много по-голяма и по-ниска и има динамичния, източен силует на купе, съчетан с дръзката пътна стойка на автомобилите от по-висок клас. Това се комбинира с водеща за класа аеродинамика, с коефициент на обтекаемост CD от едва 0.26. Интериорът на Insignia Grand Sport също радва своя водач с източен и елегантен силует и арматурно табло, което сякаш го обгръща и осигурява по-ангажиращо и директно преживяване при шофиране.

Grand Sport не само изглежда по-динамична – тя е по-динамична. Също като при разработването на Opel Astra, ефективността е била ключов фактор за инженерите. И те отново са постигнали впечатляващ резултат: оптимизацията на компановката и използването на по-леки материали са спомогнали за намаляване на теглото с до 175 килограма, позволявайки на високотехнологични решения като изключително модерната система за задвижване на четирите колела с torque vectoring – най-авангардната система предлагана в сегмента – и новата осемстепенна автоматична трансмисия да допълнят в максимална степен нейните качества.

Освен това, Insignia Grand Sport предлага цяла гама от върхови технологични решения, които правят шофирането по-безопасно, по-комфортно и по-спокойно от когато и да било. На базата на високо оценената LED матрична адаптивна светлинна система на Astra, инженерите на Opel са разработили второто поколение матрични светлини IntelliLux LED®. Сега системата е по-бърза, по-прецизна и по-мощна, а дългите светлини осветяват пътя на разстояние до 400 метра. Системата за спазване на лентата за движение, head-up дисплеят и 360-градусовата камера в съчетание със системи свързани с комфорта като уникалните, сертифицирани от AGR премиум седалки, предните и задните седалки с подгряване и предното стъкло с отопление допълнително подобряват комфорта на новата Insignia. Невероятните системи за инфоразвлечение и свързаност без съмнение също са елемент от оборудването на автомобила благодарение на последното поколение системи IntelliLink и ангел-хранителя Opel OnStar, който при представянето на Insignia ще предлага персонално съдействие. Но Insignia Grand Sport не се грижи само за пътниците в автомобила: взета е предвид безопасността и на хората, които не са в нея. Това е първият модел на Opel с активен алуминиев преден капак, с което  значително се подобрява безопасността на пешеходците.

“С новата Insignia Grand Sport.Opel отново прави огромен скок в развитието си. Моделът притежава всички положителни черти на успешния брат Astra и ги пренася на още по-високо ниво. Никой друг автомобил в този клас не може да се похвали със свърхмодерните технологии, предлагани от новата Insignia. Направихме я не само лека, динамична и фантастична за шофиране. Нашите дизайнери й осигуриха изключителна комбинация от елегантност и атлетизъм, които предлагат само автомобили от висок клас със значително по-високи цени. Новата Insignia наистина достига нови висоти. Тя е Grand Sport в най-добрия смисъл на думата,” отбелязва изпълнителният директор на Opel д-р Карл-Томас Нойман.

Новият модел ще се оборудва с широка гама от двигатели с принудително турбо пълнене и трансмисии, когато бъде официално представена през следващата година. Изключително ефективната осемстепенна автоматична трансмисия е напълно нова за марката. Тази предавателна кутия с намалено триене впечатлява с водещи за класа качества по отношение на комфорта на превключване на предавките и се предлага само в комбинация със система за двойно предаване.

Новата интелигентна система за задвижване на четирите колела с torque vectoring е още една авангардна новост и е комбинирана с напълно ново окачване с пет рамена. Два електронно контролирани многодискови съединителя заместват задния диференциал. При това конструктивно решение автомобилът получава прецизно контролирани импулси, създаващи завъртащ ефект чрез активно контролиране на разпределението на въртящия момент към всяко едно от задните колела. Например при завой, външното колело получава по-голям въртящ момент от вътрешното, позволяващо на Insignia Grand Sport да взима завоите по-прецизно. Системата реагира в рамките на части от секундата при натискане на педала за газта, гарантирайки на автомобила повече стабилност и прецизност на контрола във всяка една ситуация.

Усъвършенстваната ходова част FlexRide осигурява основа за оптимално поведение на автомобила в зависимост от пътната ситуация. Системата адаптира характеристиките на амортисьорите, ходовата част, реакцията на двигателя при подаване на газ (алгоритъма на отваряне на дроселовата клапа при бензиновите мотори) и момента на превключване на предавките (при автоматичните трансмисии) независимо или на базата на настройките Standard, Sport и Tour, които могат да бъдат избрани от водача. В зависимост от избрания режим, кормилното управление и реакцията при подаване на газ стават по-директни, а системата за стабилизиране на автомобила ESP реагира по-рано или по-късно. Новият централен софтуер за управление Drive Mode Control е сърцето и душата на адаптивната ходова част. Той непрекъснато анализира информацията осигурена от сензорите и настройките и разпознава индивидуалния стил на шофиране.

Новият модел ще отбележи своята премиера на автомобилното изложение в Женева през март 2017 година.