Начало Рали Новият Пежо 3008 DKR атакува Дакар 2017

Новият Пежо 3008 DKR атакува Дакар 2017

21
0

Пежо ще атакува Дакар 2017 с новия 3008 DKR, след като Стефан Петерхансел спечели с предшественика му 2008 DKR Дакар през януари тази година и рали „Пътят на коприната” през юли.

Пежо Спорт в сътрудничество с центъра Стайл Пежо създаде новия състезателен автомобил на базата на новия SUV PEUGEOT 3008, чието лансиране е предвидено след автомобилния салон в Париж. Пилотският състав на отбора остава непроменен: Стефан Петерханзел/Жан-Пол КОТРЕ, Карлос Сайнц/Лукас Крус, Сирил Депре/Давид Кастера и Себастиен Льоб/Даниел Елена ще застанат на старта на Дакар 2017.

Новият Пежо 3008 DKR представлява екстремната визия на новия SUV 3008, която изостря отличителните му черти и чудовищните му пропорции. Състезателният автомобил остава верен на острото поведение и позата на SUV, с черен декор, разположен върху пищната задна част и хромиран кант, който подчертава линията на покрива. Изгледът на предната и задната част на автомобилите е сходен в областта на фаровете, радиаторната решетка и напречната лента с червени нокти.

„Когато създадохме новата стандартна версия на Пежо 3008, мечтаехме да отидем още по-далеч и на базата на него да направим по-екстремна версия”, коментира дизайнерът на серийния модел Себастиен Крике. „Когато Пежо Спорт се свърза с нас за разработването на автомобила за Дакар 2017, бяхме очаровани от възможността да сътворим екстремната версия на SUV-а. Техническите характеристики на състезателния автомобил следват изцяло установените правила, но вдъхновението за дизайна му е почерпено от работата ни по стандартната версия на автомобила с добавянето на известен брой уникални елементи, които придават динамичен и силен вид на новия PEUGEOT 3008 DKR: големите колела и черният декор „Black Diamond“, както и фаровете, радиаторната решетка, напречната лента и червените нокти.“

В техническо отношение в Пежо Спорт са работили основно върху окачването (амортисьори и геометрия), за да подобрят още поведението на автомобила, охлаждането и масата на колата, която се запазва, въпреки добавянето на няколко укрепващи елемента и най-вече на климатична система, която със сигурност ще бъде високо оценена от екипажите.

Двигателят също бе важна цел при работата, тъй като е трябвало да се адаптира към новия регламент на ФИА, според който дизеловите автомобили с две задвижващи колела трябва да намалят диаметъра на входящия въздуховод от 39 на 38 мм, а това води до загуба на около 20 коня. Инженерите са направили всичко възможно, за да компенсират този неблагоприятен ефект и най-вече да улеснят работата на двигателя при ниски обороти. Сериозни усилия са положени и за постигане на по-голяма надеждност на двигателя.

 „При новия 3008 DKR се опитахме да подобрим всички неща, които са ни безпокоили до този момент, като продължаваме да развиваме потенциала на нашата концепция, особено по отношение на окачването. Започваме да натрупваме опит, но никога не се знае какво ни готви изпитание като Дакар!“, коментира спортният директор на Пежо Бруно Фамен.

Карлос Сайнц ще подложи 3008 DKR на най-сериозния му тест досега по време на рали Мароко в началото на октомври.

Ако сте намерили правописна грешка, моля уведомете ни като маркирате текста и натиснете Ctrl+Enter