Хелмут Марко определено има алтернативен поглед върху света на Формула 1 и по време на уикенда в Маями откри „конспирация“ срещу отбора на Ред Бул. Според съветника на тима от Милтън Кийнс скъсяването на DRS зоните било с цел да се спъва точно Ред Бул.
„Изпреварванията винаги са били трудни, но са особено сложни със скъсени DRS зони. И знаем защо се случи това“, заяви Марко.
Запитан дали според него промените са насочени към това да съкратят аванса на Ред Бул 80-годишният австриец отговори: „Точно така.“
„Трябва да спрем да се месим с подобни манипулативни трикове. Странно е, че от всички отбори точно Мерцедес мърмори. Години наред имаха превъзхождащ двигател и бяха по-далеч пред конкуренцията от нас. Може би е по-мъдро да се съсредоточиш върху работата си, след като две години поред вадиш толкова лоша кола“, допълни Марко.
Изваждането на Мерцедес в това изказване на Марко е особено странно, защото Джордж Ръсел всъщност е един от най-големите противници на скъсяването на DRS зоните. В Маями англичанинът, който е директор на асоциацията на състезателите от Формула 1, каза, че „всички 20 пилоти стигнаха до заключението, че предпочитаме нещата да клонят по-скоро към прекалено лесни, отколкото към прекалено трудни“. Ръсел допълни, че скъсяването на DRS зоните само с 3-4 м „може да е разликата между това да може да се изпреварва и да не може“. Освен това далеч не е единствен с изказвания срещу тези мерки. Сред най-изявените им критици са Карлос Сайнц (Ферари) и Ландо Норис (Макларън), както и още доста пилоти. Фернандо Алонсо (Астън Мартин) пък направо каза, че точно за Ред Бул скъсяването няма никакво значение.
По отношение на състезанието за Гран при на Маями Марко бе във възторг от Макс Верстапен
„Ключово бе, че Макс успя да изпревари пилотите в средата на колоната сравнително бързо с гумите хард. Поведението на тази смес се оказа по-добро от очакваното. Макс може да дава невероятни времена в екстремни ситуации и го демонстрира. В момента, в който настигна [Серхио] Перес ги оставихме да се състезават. Слава Богу, че бяха достатъчно умни, за да не се ударят. Беше малко напрегнато, защото и двамата караха на лимита“, коментира Марко.
We’d like to report an incident 💥😂
📸 || @vladimirrys pic.twitter.com/1oxaZP0kmc
— Oracle Red Bull Racing (@redbullracing) May 8, 2023