Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Пилотите предпочитат лесни изпреварвания с DRS. „Да заложим на сигурното“, призова Ръсел

Пилотите предпочитат лесни изпреварвания с DRS. „Да заложим на сигурното“, призова Ръсел

1078
0
Джордж Ръсел, Мерцедес
Джордж Ръсел; снимка: Мерцедес

Темата със скъсяването на DRS зоните е била от основните, които състезателите от Формула 1 са дискутирали с представителите на ФИА по време на пилотския брифинг. Разговорът по този въпрос е отнел по-голямата част от едночасовата среща. Пилотите не са доволни от решенията на федерацията след намаляването на изпреварваният в предходната надпревара в Азербайджан. В Маями също бяха скъсени DRS зони.

По време на брифинга на F1 състезателите е била представена и програмата за официалното представяне. Напомнено им е, че тези неща се правят за шоу, както и че неспазването на предначертания план ще бъде докладвано на стюардите. Един от пилотите в този момент изтъкнал, че ако няма изпреварвания, състезанието така или иначе няма да е особено забавление за феновете.

„Оценявам виждането на ФИА, че не може да се промени едно нещо и от днес за утре всичко да е наред. Трябва да се обмислят и други компоненти. Мисля, че състезанието ще е истинско предизвикателство. Намаляването (на DRS зоната) с 3-4 метра или горе-долу една кола дължина може да е разликата между това да може да се изпреварва или да не може“, заяви Джордж Ръсел, който е директор на асоциацията на пилотите във Формула 1 (GPDA).

„Всички 20 пилоти стигнаха до заключението, че предпочитаме нещата да клонят по-скоро към прекалено лесни, отколкото към прекалено трудни. Първият вариант прави състезанията малко по-вълнуващи. Другият ги превръща в скука. По-добре да заложим на сигурното в това отношение“, допълни Ръсел.

От ФИА са взели решението за скъсяване на DRS зоните след провеждане на компютърни симулации относно поведението на колите в състезателни условия. Още началото на сезон 2023 се появиха опасения, че следването на други болиди става по-трудно. Една от целите на новите технически правила, влезли в сила през 2022 г., бе се улесни точно това и съответно изпреварванията да се увеличат. Сега пилотите искат да участват в процеса при взимане на подобни решения.

По време на брифинга основните изказвания са били на Ръсел и Карлос Сайнц от Ферари. За Мерцедес и Скудерията скъсяването на DRS зоните не е добре. На Ред Бул не им пречи, но тимът от Милтън Кийнс като че ли единствен не протестира срещу това. Ландо Норис от Макларън отново посочи, че следването на други коли тази година е по-трудно в сравнение с 2022-ра. От ФИА обясниха, че основният критерий при определянето на DRS зоните е да не правят нещата прекалено лесни за пилотите, но и да не превръщат изпреварванията в невъзможни. Все пак е възможно да има промяна в метода на изчисление за Имола. За Маями не е имало време за корекции, тъй като сензорите и всичко останало, определящо различните зони по трасето, са били поставени отдавна и не могат за броени часове да се разместят.

„Мисля, че изяснихме достатъчно добре позицията си“, каза Норис

„Да гледат какво става в състезанията сега, а не миналата година. Да влагаш информация от 2022-ра в изчислителния софтуер е закъснение с цял сезон. Вече има достатъчно доказателства, че сега е по-трудно да се следва и изпреварва. На изискваща високо аеропритискане писта като Австралия е може би малко по-лесно. На конфигурация с ниско аеропритискане вече става екстремно трудно. Въздушният поток и съответно ефектът на изтегляне е минимален, съществува си мръсния въздух. Не сме се отървали от това с настоящите коли. Следването е много трудно. Много неща са.“

Карлос Сайнц заяви, че промените в DRS зоните все пак няма да променят коренно развитието на състезанието днес в Маями. И той обаче очаква повече внимание към въпроса за следващите стартове.