Начало Автомобили Най-лошите коли на всички времена – пета част

Най-лошите коли на всички времена – пета част

332
0
Aston Martin,Cadillac,Chevrolet,Fiat,Renault,най-лошите на всички времена

Днес публикуваме последните две части от класацията на американското издание Insideline за 100-те най-лоши автомобила в историята на автомобилната индустрия.

В оценките са взимани предвид не само външността на моделите, а и ценността им в рамката на марката, техническите качества и съответствието им спрямо съответната епоха. Типично по американски някои оценки изглеждат субективни, още повече, че сред избраниците виждаме и няколко знакови за бранша автомобила, както и такива, удостоявани с титлата Автомобил на годината в Европа в различни години. Не сме отделили внимание на автомобили, напълно непознати у нас и на Стария континент, за което се извиняваме на енциклопедично насочените познавачи.

31. Chevrolet Corvette (1975 г.): Базовата версия за 1975 г. с 350 кубически инчовия ZQ3 V8 предлагаше – гадно! – само 165 к.с. Опционалната версия с L82 едва достигаше 205 к.с. Направо отвратително.

23. Cadillac Allante 1987 г.): Безсмислен, този роудстър с предно предаване бе нелепо скъп, благодарение на произвежданите в Италия от Pininfarina каросерии, превозвани след това по въздух с Boeing 747 до Детройт за пълно сглобяване. Смущаващ начин да надделееш над Mercedes SL.

21. Fiat Ritmo (1978 г.): Компактната еднодневка с предно предаване беше толкова лошо изработена, че Fiat засрамен напусна Северна Америка през 1983 г. Той не би трябвало да се връща там след 28 години.

20. AMC Pacer (1975 г.): Отчаян опит на AMC да заложи на странна и широка малка кола, напомняща на аквариум с големите си стъкла. Освен това, задвижването е поверено на архаичен 6-цилиндров мотор. Винаги е била икона на загубеняците.

18. Aston Martin Cygnet (2011 г.): Рестилизирана Toyota (също и Scion) iQ за $47 000. Появата й е наложена от европейските екологични стандарти, но въпреки това е предателство към ценностите на Aston.

17. Renault Fuego (1982 г.): Чупливото, с предно предаване френско купе, ръждясва бързо или избухва в пламъци при случващи се от време на време електрически пожари. Изтеглено от пазара заради волана си, често оставал в ръцете на водачите.

16. Ford Pinto (1971 г.): На произвеждания с базова цена от $2000 компактен Pinto липсваше защита на монтирания отзад горивен резервоар. Печели си репутация на склонен към пожар смъртоносен капан и Ford заплати милиони за съдебни дела.

14. Lamborghini Espada (1968 г): Странен научно-фантастичен стил върху зле подбран, отвратителен комплекс от шаси и жаден 4-литров мотор V12 с 325 к.с. под капака. Това първо Lambo се предлагаше с автоматична трансмисия.