Начало Автомобили Най-лошите коли на всички времена – трета част

Най-лошите коли на всички времена – трета част

217
0
Hyundai Excel

Популярното американско издание Insideline е направило равносметка на автомобилната промишленост от началото, положено преди 125 години, до наши дни, подбирайки 100-те най-добри и най-лоши автомобила за всички времена. В класацията е оценявана не само външността на моделите, а по-скоро ценността им в рамката на марката, техническите качества и съответствието им на съответната епоха.
Все пак авторите на рейтинга са взимали под внимание особеностите на американския пазар, така че някои оценки изглеждат доста субективни.
В списъка на 100-те най-лоши автомобила има и коли напълно непознати за европейците, така че ще отделим тези, които все пак познаваме по-добре.
Интересното в случая е и това, че в класацията са намерили място и няколко изключителни модела, даже знакови за бранша, като Mercedes-Benz 300SD от 1979 г., култовият Chevrolet Corvette от 1975 г. и т.н. Но да караме подред…

79. Hyundai Excel (1985 г.): Струваше $4995, но не заслужаваше и толкова. Направен от останки на Mitsubishi, това е колата, с чието ужасяващо наследство Hyundai се борят до ден-днешен.

74. Datsun 280ZX (1979 г.): По-дебелият, по-непохватният и по-претрупаният наследник на оригиналния Z-модел. Продаваше са добре по време на диско ерата, но не струва и в наши дни не го обичат.

73. Ford Bronco II (1984 г): Нестабилният SUV с къса база е базиран на пикапа Ranger. Караше се така, все едно има камънаци в гумите. Бе заменен от станалия далеч по-популярен Explorer с четири врати.

70. Chevrolet Corvette (1953 г.): Стъклопластово тяло върху архаично шаси, задвижван от скапан 6-цилиндров мотор със 155 к.с. А и трансмисията беше 2-скоростен автоматик. Първият Corvette беше боклук.

67. Renault Dauphine (1957 г.): С двигател отзад, мощният само 32 к.с. Dauphine направи бръмбара на VW да изглежда бърз. Според списание Road & Track са необходими 22,3 сек на Dauphine да достигне 60 мили в час.

66. Smart Fortwo (2008 г.): Не изглежда лошо, но е неприятен за управление по всякакъв начин. Има може би най-дразнещата трансмисия, правена някога.

58. Pontiac Fiero (1984 г.): GM съсипа собствената си добра идея за поевтиняване, като слага предно окачване от Chevette и гнусен 4-цилиндров 2,5-литров Iron Duke. От време на време той можеше и да запали.

57. Ferrari Dino 308 GT4 (1973 г.): Първият V8 Ferrari бе скапан. Ъгловатата каросерията на Bertone покриваше тесен кокпит с 2+2 места и все още не изпипания 3-литров V8 с 230 к.с.