Начало Автомобили Най-лошите коли на всички времена – втора част

Най-лошите коли на всички времена – втора част

153
0
Saleen S7

Популярното американско издание Insideline е направило равносметка на автомобилната промишленост от началото, положено преди 125 години, до наши дни, подбирайки 100-те най-добри и най-лоши автомобила за всички времена. В класацията е оценявана не само външността на моделите, а по-скоро ценността им в рамката на марката, техническите качества и съответствието им на съответната епоха.
Все пак авторите на рейтинга са взимали под внимание особеностите на американския пазар, така че някои оценки изглеждат доста субективни.
В списъка на 100-те най-лоши автомобила има и коли напълно непознати за европейците, така че ще отделим тези, които все пак познаваме по-добре.
Интересното в случая е и това, че в класацията са намерили място и няколко изключителни модела, даже знакови за бранша, като Mercedes-Benz 300SD от 1979 г., култовият Chevrolet Corvette от 1975 г. и т.н. Но да караме подред…

90. Saleen S7 (2000 г.): Със своите 550 к.с. на борда теоретично трябваше да е страхотен. Но де факто бе чуплив и само миришеше като кит кар. Версията туин-турбо се появи през 2005 г. със 750 к.с., но и с табелка $585 296.

89. Ferrari 612 Scaglietti (2004 г.): Голяма грешка е това с форма на луковица четириместно Ferrari. 5,7-литровият му V12 произвежда 532 к.с., но това не бе достатъчно да раздвижи грозотата му. Бие повече на Buick, отколкото на Ferrari.

86. Chevrolet Lumina APV (1990 г.): Ван с пластмасова каросерия, нос на мравояд и огромно арматурно табло, на което можеше да се загубиш. Chevy-то, заедно с аналогичните модели на Pontiac и Oldsmobile изглеждаха наистина глуповато и затова получиха прякора прахосмукачка.

84. Jaguar X-Type (2001 г.): Плюейки на собственото си наследство, Джаг взеха Ford Mondeo и го принудиха да носи смалените одежди на XJ. Това беше обида за лоялните собственици на Jaguar и шега за всички останали.

83. Volvo 262C (1978 г.): Италианците от Bertone превърнаха кашонообразното Volvo 260 в купе с две врати, което само най-тъпите сводници в Стокхолм можеха да харесат.

80. Rover 3500 (1980 г.): (Автомобил на годината в Европа за 1977 г.) Задвижван от 3,5-литров V8 със 133 к.с. и пуснат по течението от Buick. Каросерията започва да гние при доближаване на вода под каквато и да е форма – блата и дори чаши за кафе.