Нищо в изискванията по отношение лимитите на четвърти завой на пистата Сахир не е било променено по време на Гран при на Бахрейн, настоя рейс директорът на ФИА Майкъл Маси. Той каза също така, че наказанието за неспазване на директна инструкция е можело да е 5 или 10 секунди.
Спорът за ограниченията на четвърти завой се породи заради това, че Люис Хамилтън многократно излизаше извън тях по време на състезанието. В даден момент той бе предупреден от тима си Мерцедес повече да не го прави, тъй като може да бъде санкциониран. Оказа се, че това се е случило след уточняващо запитване на Ред Бул към рейс контрола дали е позволено такова излизане, тъй като чрез него се печели време. В указанията на Маси към пилотите преди надпреварата е посочено, че лимитите няма да се съблюдават с оглед на времената за обиколка.
Впоследствие Макс Верстапен се оказа извън ограниченията след маневрата си за изпреварване на Хамилтън. Той бе инструктиран да върне позицията. В бележките на рейс контрола отпреди старта е отбелязано, че придобиването на дълготрайно предимство ще се наказва.
„Изобщо нищо не се е променяло. Двама души наблюдаваха постоянно тази област – всеки автомобил във всяка обиколка. И общо-взето всички коли освен една вървяха добре в рамките на очакванията. От време на време някой имаше някакъв проблем и излиташе или нещо подобно, но нямаше постоянно такова поведение.“
„Всичко бе описано много ясно по време на пилотския брифинг, както и в бележките. Лимитите нямаше да се съблюдават с оглед даването на времена (в рамките на състезанието), но трябваше да се спазват в съответствие със спортните правила. Тоест не можеше да се печели дълготрайно предимство“, обясни Маси
Именно като дълготрайно предимство е счетено излизането на Верстапен пред Хамилтън след преминаването на нидерландския пилот извън ограниченията. Маси бе категоричен и че е описал тази ситуация още на брифинга на пилотите.
„Беше обяснено, че ако се случи изпреварване, кола е извън пистата и спечели такова предимство, то ще се включа по радиото и ще помоля отбора съответният състезател незабавно да върне позицията. Това бе много ясно посочено. Ред Бул получиха веднага инструкция лично от мен. Предложих да върнат позицията, те това и сториха. Не беше за преминаване ограниченията на пистата, а за придобиване на трайно предимство чрез изпреварване на друг болид извън трасето.“
„Ако отборът бе решил да не върне позицията, въпросът щеше да бъде отправен към стюардите. Те щяха да решат каква санкция е подходяща за случая. По принцип се налага наказание с добавяне на време. От видяното можеха да са 5 или 10 секунди.“
View this post on Instagram