Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Волф и Хамилтън: Цялата ситуация бе объркваща, инструкциите се промениха по средата...

Волф и Хамилтън: Цялата ситуация бе объркваща, инструкциите се промениха по средата на състезанието

4726
0
Люис Хамилтън, Макс Верстапен
Люис Хамилтън спечели Гран при на Бахрейн пред Макс Верстапен; снимка: Мерцедес

От екипа на Мерцедес са се опитали да оспорят решението на рейс директора Майкъл Маси за пресичане ограниченията на четвърти завой, заяви шефът на тима от Бракли Тото Волф. Австриецът сподели, че именно тази инструкция в крайна сметка спечели надпреварата за ръководения от него тим и нарече ситуацията с лимитите объркваща. Макс Верстапен излезе извън трасето и бе инструктиран да върне позицията на Люис Хамилтън, като в крайна сметка англичанинът спечели Гран при на Бахрейн.

„Всички бяхме объркани. В началото на състезанието бе казано, че няма да се съблюдават ограниченията на четвърти завой. След това в състезанието внезапно чуваме, че излизането настрани ще се разглежда като предимство и може да доведе до наказание. Водихме дискусия по въпроса с рейс директора, но нищо не можеше да се направи. Ако той заяви нещо, край, това е“, обясни Волф

„А в крайна сметка това решение ни спечели състезанието. Макс излезе настрани и маневрата попадна под определението на рейс директора, отнасящо се до спортните правила. Той спечели предимство и трябваше да върне позицията. Това спаси победата ни.“

„Трябва обаче да има постоянство в съобщенията. Необходимо е инструкциите да са ясни и прости, а не като шекспирова пиеса. Към пилотите бе комуникирано, че лимитите на четвърти завой няма да се наблюдават по време на състезанието. С Рон (Медоус – тийм мениджърът на Мерцедес, б.а.) говорехме с Майкъл по време на надпреварата и Майкъл цитира бележките, че може да излизаш настрани, но без да печелиш предимство. Аз не съм ги виждал и според мен изводът е, че всичко трябва да е просто. Необходимо е всички да разбират инструкциите, а не да мъкнеш документи в колата да ги четат и да си припомнят какво е позволено и какво не.“

Волф сподели също така, че вероятно нямаше да повярва, ако някой му бе казал преди състезанието, че Мерцедес ще спечели.

„Но се възстановихме добре от теста. Ако сме 100% честни към себе си, все още ни липсва темпо в квалификацията, и то доста. Мисля, че в тази надпревара определено бяхме конкурентоспособни. Стратегията донесе разликата. Направихме нещо смело, а накрая състезателните богове бяха на наша страна.“

Хамилтън бе съгласен с шефа на тима си, че ситуацията около ограниченията на четвърти завой бе конфузна

„Според мен цялата ситуация бе крайно объркваща. На повечето писти ни е забранено да излизаме с четирите колела отвъд бялата линия. През изминалия уикенд на този конкретен завой това не бе разрешено в петък – може да преминеш линията, но не и отвъд бордюра. В състезанието обаче можеше. Това беше написано. И е различно в зависимост от преминаването – по-бързо е, когато излизаш настрани. При изпреварване обаче е забранено да минаваш отстрани.“

„На практика по средата на състезанието си промениха мнението. И изведнъж не разрешават да преминаваш бялата линия. Аз нямам проблем с това. В крайна сметка според мен този подход всъщност ми помогна да си запазя гумите. Така че съм благодарен за обаждането. А в крайна сметка ограничението означаваше, че Макс не може да извърши изпреварване извън трасето.“

 

View this post on Instagram

 

A post shared by FORMULA 1® (@f1)

Ако сте намерили правописна грешка, моля уведомете ни като маркирате текста и натиснете Ctrl+Enter.