Начало Formula 1 News Назад към отминалите години във Формула 1

Назад към отминалите години във Формула 1

ClubS1 брой 228, юли 2019

1044
0

В тотално доминиран от един екип шампионат, и то без голяма борба вътре в самия тим, все повече разговори се връщат към отминалите години във Формула 1. Към начина, по който спортът привличаше огромен интерес. Без изобщо умишлено да сме го търсили, отминалият месец ни даде повод да се върнем към събития, дали облика на Гран при в част от най-интересните сезони. Преди точно 40 години Рено спечели първата победа с болид, задвижван с турбо двигател.

Кончината на Робин Хърд пък ни накара да си припомним за тима на Марч и това как един малък, не богат екип можеше да печели. Тези препратки към миналото обаче ни дават и чудесна база за анализ на случващото се в Гран при днес и как нещата да се променят отново в съвсем близко бъдеще. Успехът на Рено през 1979 г. и отзвукът от него със сигурност опровергават тезите, че всички трябва да сложат еднакви мотори в еднакви коли и да се надбягват като на селска кушия!

Това просто няма да е Формула 1, върхът на технологиите и идеите. Да, промени трябва да има и те вероятно трябва да дадат повече възможност точно на идеи като тези на Робин Хърд, да се стига до успех не само с рекордните бюджети.

Пилотите отново трябва да получат шанс да печелят и с талант. Той да бъде видим от всички, а не от шепата експерти, които следят данните и на момчетата в дъното на колоната, какъвто е случаят днес с дарования като Джордж Ръсел. С него се срещаме в този брой като поредния млад пилот с огромен потенциал. Способностите му обаче може и да останат скрити завинаги при огромната разлика в колите. Към нея пък повече светлина хвърлят данните от ФОМ за размерите на болидите. Те може и да не са решаващ фактор, но са ориентир за разликата в различните подходи при конструирането им.

Всъщност, каквито и критики и коментари да има, последните състезания в Гран при съвсем не бяха скучни, нито пък доминацията на Мерцедес – пълна. Спорното решение на комисарите им даде победата в Канада, но в Австрия бяха изпреварени. Да, може би жегата и характерът на пистата бяха против тях, но в крайна сметка бяха победени. И не само от Ферари, но и от Ред Бул, донесли първата победа на Хонда в новата турбо ера от историята на спорта.

Списанието може да четете в електронен формат на сайта e-spisanie.com

Ако сте намерили правописна грешка, моля уведомете ни като маркирате текста и натиснете Ctrl+Enter