Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Недостатъците на защитения кокпит не струват спрямо предимствата, твърди Уайтинг

Недостатъците на защитения кокпит не струват спрямо предимствата, твърди Уайтинг

158
0

Състезателният директор на ФИА Чарли Уайтинг смята, че недостатъците на защитените кокпити във Формула 1 не са нищо особено и тревожно на фона на предимствата, които той има. Той визира конкретно по-дългото време, нужно за излизане на пилота от колата при използването на подобен защитен кокпит.

Според Уайтинг няколко секунди повече за изваждането на състезателя са малко на фона на защитата на главата, които устройството предлага. В Австралия например Фернандо Алонсо след страховитата си катастрофа излезе много бързо сам от кокпита, а ако имаше предпазен елемент това щеше да отнеме повече време. Пилотът на Макларън в крайна сметка се отърва без сериозни контузии.

От началото на сезона Ферари и Ред Бул вече изпробваха свои варианти на защитен кокпит. Двете решения бях различни, като това на Скудерията бе под формата на „ореол”, а това на Биковете като предпазен аероекран. Очаква се от следващия сезон използването на подобна предпазна концепция в болидите да стане задължителна.

„И двете устройства (на Ферари и Ред Бул) са монтирани горе-долу на една и съща височина, заяви Уайтинг. – Затова не виждам особена разлика между двете. Те са еднакво отворени (по отношение на възможността на пилота да излезе от кокпита).”

Уайтинг разкри също така, че преди излизането на Рикиардо в тренировките в Барселона с предпазния аероекран, Австралиецът е изтренирал излизане от кокпита за всеки случай.

„Даниел направи само една обиколка, но никога не знаеш какво би могло да се случи, каза Чарли. – Искахме да сме да знаем, че той може да излезе от кокпита за необходимото време. И той го направи, като ситуацията оттук нататък само ще се подобрява. Отборите ще работят по системите, за да направят по-лесно за излизането на пилотите.”