Някои инженери в техническия департамент на Ферари изпитват недоволство срещу Шарл Льоклер заради критиките му за болида на Скудерията за настоящия сезон SF-25. Информацията е на италианския вестник „Кориере дело спорт“. Тя бе публикувана в отзивите след Гран при на Сингапур, в която и двамата пилоти на Ферари имаха много проблеми. И Льоклер, и Люис Хамилтън имаха грижи със спирачките.
„След квалификацията [Фредерик] Васьор имаше много напрегната дискусия с топ инженера Матео Тонинали. В техническия департамент има хора, които изпитват недоволство спрямо Льоклер заради критиките му към болида и начина, по който това се управлява на писта“, се казва в публикацията
Тонинали е шеф на инженерите на писта във Ферари в момента. Наскоро се появи информация, че Скудерията ще промени техническата си структура до края на тази година и ще се върне към по-ясно изразена йерархия спрямо настоящия вариант. Все още не е ясно кой каква позиция ще заеме. Недоволството в Италия от страна на медиите към представянето на Ферари обаче е осезаемо. „Кориере“ допълни, че в Сингапур „Макларън, Ред Бул, Мерцедес, почти всички имаха нещо, на което да се радват. Ферари претърпя поредния крах.“ Льоклер бе особено ядосан по време на надпреварата там, че постоянно му се налага да прилага т.нар. LiCo (от lift and coast). След финала Шарл коментира, че не вижда прогрес и че за Скудерията оставащите надпревари ще са сложни.
„Сериозно страдаме с този автомобил. В болида няма нищо, което да ме кара да мисля, че можем да направим стъпка напред. В момента усещането е, че сме просто пътници. Това е реалността“, добави Льоклер.
В друга публикация пък се намеква, че между отделите във Ферари има неразбирателство
„Поредицата на Ферари от 22 състезания без победа вече е една от най-дългите в историята на екипа“, отбеляза „Гадзета дело спорт“ след уикенда в Сингапур.
„Списъкът с извинения на Васьор вече става неприличен. Първоначално хвърли вината за проблемите с колата върху бившия технически директор [Енрико] Кардиле. След това настояваше, че разликата с Макларън не е огромна. В Сингапур започна да говори за работата на тима като че ли разочароващите резултати са заради пилотите. Изглежда не всички в Маранело са съгласни с вътрешното управление на тима и има неразбирателство между отделите. Ако 2026 г. започне по същия начин, то позицията на Васьор много скоро ще бъде поставена под въпрос“, се казва още в публикацията.
View this post on Instagram














