Начало Автомобили Нео динамика в концепцията 508 PEUGEOT SPORT ENGINEERED

Нео динамика в концепцията 508 PEUGEOT SPORT ENGINEERED

177
0

На 18 октомври 2018 г. PEUGEOT SPORT обяви, че ще разработва високодинамична гама от серийни електрически превозни средства. Като прелюдия към новата продуктова линия, PEUGEOT представя на Автомобилния салон в Женева концептуалния 508 PEUGEOT SPORT ENGINEERED.

#UNBORING THE FUTURE, гаранцията за бъдеще, което ще бъде всичко друго, но не и скучно, на борда на PEUGEOT! И понеже електрическото задвижване се свързва с чистото удоволствие от шофирането, очевидното решение е да се разработи моделна линия с фокус върху динамиката. Инженерите на PEUGEOT SPORT получиха задачата да разработят концептуалния автомобил 508 PEUGEOT SPORT ENGINEERED. Той е на база на изцяло новия седан PEUGEOT 508 HYBRID.

Линиите GT и GTi на PEUGEOT вече предоставят високи нива на динамика, както ще правят и HYBRID и HYBRID4 в близко бъдеще. 508 PEUGEOT SPORT ENGINEERED концепт е прелюдия към разработването на нова гама завладяващи електрически автомобили. С тази стратегия PEUGEOT демонстрира как електричеството носи интелигентна нео-динамика, обединяваща мощност и икономичност.

Инженерите на PEUGEOT SPORT, световно известни с дизайна на спортни модели, получиха задачата да разработят тази нова моделна линия.

За настоящия концептуален модел PEUGEOT SPORT почерпиха от натрупания опит, придобит с двата новаторски електрически концептуални автомобила:

  • Ултра икономичният 208 HYbrid FE (2013) отбеляза GTi-нива на динамика с емисии и разход на гориво, по-ниски от тези при най-малките двигатели с вътрешно горене на пазара по това време. След серия от оптимизации беше постигнат резултат от 46 г/км за CO2 емисиите, с ускорение от 0 до 100 км/ч само за 8 сек.
  • Концептуалният 308 R HYbrid (2015) предяви претенции за абсолютни нива на динамика: 500 к.с обща изходна мощност, 730 Нм въртящ момент и ускорение от 0 до 100 км/ч за едва 4 секунди,

Инженерите на PEUGEOT SPORT обединяват възможностите на три двигателя (конвенционален PureTech 200, и два електрически –  електрически мотор със 110 к.с. отпред и с 200 к.с. отзад), два източника на мощност и задвижване на четирите колела, за да предоставят впечатляващо ускорение с максимален въртящ момент от 500 Нм. Тези характеристики поставят 508 PEUGEOT SPORT ENGINEERED на едно ниво с автомобил с двигател с вътрешно горене с мощност 400 к.с.

–       0 до100 км/ч: 4,3 сек.

–       400 м от място: 12,5 сек.

–       1000 м от място: 23,2 сек.

–       80-120 км/ч: 2,5 сек.

–       80-180 км/ч: 9,3 сек.-

  • Максимална скорост: 250 км/ч
  • И с едва 49 г/км CO2 емисии (WLTP)!

Спирачната система отговаря на динамиката: 380-милиметрови вентилирани предни дискове върху алуминиеви основи, активиращи се от четири плъзгащи бутала (38 и 41 мм в диаметър), монтирани на фиксиран спирачен апарат.

Изключителното шаси на новия PEUGEOT 508 е специално модифицирано да снижи височината на автомобила, да включи нови принципи на демпфериране.

Така предната следа се увеличава с 24 мм, а задната – с 12 мм.  Концептът въвежда нова, висока степен на динамика и полага основите за различно изражение на електрическото задвижване със знака на PEUGEOT SPORT.

Аеродинамиката на автомобила задава изцяло ново измерение със зашеметяващ стил:

  • Предната броня е по-остра и съдържа широки загребващи, изрязани отвори за подобрено охлаждане. Прилежащите странични крила позволяват оптимизиране на въздушните потоци. Престилката, произведена чрез техники на 3D печатане, е заострена, оборудвана с „реещи се“ остриета, които изглеждат готови да прорежат въздуха. Те са специално разположени да насочват въздуха към радиатора,
  • Под-рамките са оборудвани с крила за намаляване на въздушното съпротивление.
  • Аеродинамични странични елементи са разположени върху задните странични панели там, където обичайно се намират монограмите GT Line и GT.
  • Липсва заден спойлер, който би нарушил изчистените линии и баланса на оригиналния дизайн,
  • Освен че е ефективен, новият дифузьор увеличава усещането за мощност при задната част.

Дизайнът е подчертан от специалния цвят на каросерията „Selenium Grey“, който се променя в зависимост от светлината, благодарение на фините опалесцентни частици, съдържащи се в боята.

Създавайки контраст, елементите в цвят „Kryptonite“ въвеждат завладяваща жизнена нотка, подчертавайки модерния спортен характер на концептуалния автомобил.

В допълнение към динамичния си дизайн новите 20″ алуминиеви джанти позволяват по-добро охлаждане на спирачките. Гравираното покритие е елегантно и спортно съчетание в цвят Onyx Black и Selenium Grey. Капачките на болтовете за джантите са с форма на звезда и напълно скриват болтовете, демонстрирайки несравнимо внимание към детайла. Джантите позволяват да се види знака PEUGEOT SPORT ENGINEERED върху спирачните апарати, които също са в цвят „Кryptonite“.

Хромираните акценти вече са по-изявени в своя блестящ черен цвят, а емблематичният Лъв и монограмите съдържат същото анодизирано покритие като наскоро създадения PEUGEOT e-LEGEND Concept. Капаците на страничните огледала са направени от карбонови влакна.