Нилс Витик е рейс директор за Гран при на Бахрейн, първи кръг от световния шампионат на Формула 1 за 2022 г. Витик и Едуардо Фрейташ бяха привлечени от ФИА за поста на мястото на Майкъл Маси и ще си разделят стартовете този сезон. Витих е бивш състезателен директор на немския шампионат за туристически автомобили (DTM). (Повече подробности за Витик и Фрейташ може да намерите в новия брой на списание ClubS1 – 254.)
Работата на Витик и Фрейташ ще бъде наблюдавана особено зорко през новия сезон във Формула 1. Първото коментирано решение на бившия кадър на DTM е за ограниченията на пистата Сахир
2021 г. започна с разправия и тя бе свързана с ограниченията на пистата в Бахрейн. Маси бе забранил излизането встрани на четвърти завой, но само за квалификацията. За състезанието нямаше подобно изискване, но той промени инструкцията по време на самата надпревара. Това се случи след уточняващо запитване от страна на Ред Бул. Впоследствие австралиецът настоя, че нищо не било различно, но във връзка с изпреварването на Макс Верстапен срещу Люис Хамилтън. Бе счетено, че нидерландецът е спечелил трайно предимство, излизайки на четвърти завой и му бе наредено да върне позицията. Хамилтън, който в крайна сметка спечели и Тото Волф отбелязаха, че инструкциите за тази конкретна крива се промениха по време на състезанието.
Витик издаде едно изречение инструкция по отношение ограниченията на пистата. То гласи: „В съответствие с разпоредбите на член 33.3 белите линии определят лимитите на пистата“.
В съответния член се казва също така, че пилотите трябва да употребят всички възможни усилия да останат на пистата и да не я напускат без оправдателна причина. Кола се счита за напуснала пистата „ако нито една част от автомобила не е останала в контакт с трасето и за избягването на съмнение – белите линии, определящи края на конфигурацията, са считани за част от пистата, но бордюрите не са.“
View this post on Instagram