Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Хорнер: Имахме инструкция от рейс директора, Верстапен постъпи правилно; Макс предпочитал наказание

Хорнер: Имахме инструкция от рейс директора, Верстапен постъпи правилно; Макс предпочитал наказание

4912
0
Макс Верстапен
Макс Верстапен; снимка: Ред Бул Контент Пуул

Кристиан Хорнер потвърди, че указанието от Ред Бул към Макс Верстапен да върне първата позиция на Люис Хамилтън в Гран при на Бахрейн е дошло вследствие на инструкция от страна на рейс контрола. Нидерландският пилот излезе настрани на четвърти завой при маневра за изпреварване на съперника. Последвалите събития доведоха до разгорещени дискусии относно спазването лимита на пистата точно в тази крива.

Преди надпреварата рейс директорът на ФИА Майкъл Маси издаде указание, в което се посочва, че лимитите на четвърти завой няма да бъдат разглеждани по отношение времената за обиколка. Спортният регламент обаче продължава да важи.

„Ако един автомобил напусне пистата, пилотът може да се върне, когато е безопасно да го стори и без да печели сериозно предимство. По усмотрение на рейс директора пилот може да получи възможност да върне предимството, придобито чрез напускане на трасето“, се казва в указанието.

Точно тази част е приложена при ситуацията между Верстапен и Хамилтън.

„Имахме инструкция от рейс директора до върнем веднага позицията. Макс стори точно това. Беше разочароващо – на Люис му бе останало достатъчно, за запази мястото си до края на състезанието. Нямаше гаранция, че (ако не бяхме спазили инструкцията) наказанието щеше да е 5 секунди. Така че той постъпи правилно“, заяви Хорнер

„В момента, в който от Мерцедес започнаха да натискат, просто използваха тази част от пистата (на четвърти завой). Попитахме рейс контрола ако това е разрешено, може ли и ние да се възползваме? Защото когато си в битка колело до колело, използването на тази част от трасето носи 0,2 сек предимство. Те го правеха тур след тур. След това рейс директорът ги помоли да спазват ограничението. В противен случай щяха да им покажат черно-бял флаг.“

„След това Макс очевидно отиде настрани при изпреварването там. Преди състезанието бе изяснено, че ако някой получи предимство с излизане от там, ще трябва да го върне. И Макс това и стори, а отборът го инструктира след указание от страна на рейс контрола към нас.“

„Винаги ще има спорни моменти при налагането ограничения на пистата. А на нас ни е необходимо постоянство. Не може да казваш: „Няма проблем да се използва по време на състезание, но не може да се изпреварва там“. Нещата трябва да са бели или черни, не бива да има сиви отсенки.“

„Мерцедес имаше много силно темпо в началото на състезанието. Не успяхме да натрупаме разлика. Износването на гумите им бе забележително и Верстапен не можа да се откъсне на повече от 2 секунди пред Хамилтън. Преди надпреварата почти сигурно се бяхме спрели на стратегия с два питстопа. Преди последното спиране останахме на пистата 10 обиколки повече. За съжаление Хамилтън можа да се задържи достатъчно, за да спечели. Трябва обаче да отбележим, че уикендът имаше и много позитиви.“

Проблемът на Верстапен, който той постоянно искаше от тима си да проучи, е бил с диференциала и му е коствал време в нискоскоростните завои. Хорнер заяви, че отборът ще проучи станалото.

„Най-хубавото за Формула 1 е, че изглежда два отбора са близо (в челото). Според мен състезанието бе страхотно. Трудна надпревара, но поздравления за Мерцедес и Люис Хамилтън. Надяваме се на такава битка във всичките 23 старта от първенството.“

Самият Верстапен заявил, че предпочита да бъде наказан, отколкото да завърши втори по такъв начин

„Защо не можахте просто да ме оставите да продължа?“, попитал Макс по радиото непосредствено след финала. „Лесно можех да натрупам пет секунди. Предпочитам така да загубим победа, а не да сме втори по този начин.“

След надпреварата нидерландският пилот изрази недоумение от действията по отношения ограниченията в четвърти завой.

„По време на състезанието ми казаха, че някои хора излизат настрани, така че и аз да върша същото, защото така се печели време в обиколката. Това и направих. И след това в един момент ми се обадиха да спра. Не знам. В квалификацията беше забранено – излизането означаваше, че ще ти изтрият времето. Не съм наясно как стигнахме до момента да се прави без да се стига до предупреждения. Но в крайна сметка аз излязох извън ограниченията, докато се борих с Люис. Тогава рейс директорът ни е казал да върна позицията и аз го направих.“