По-меките гуми софт на Бриджстоун очаквано се оказаха по-бързи на пистата в Шанхай – точно с тях бяха дадени най-добрите времена за деня от пилотите на Макларън и Мерцедес. Значително по-хладното време обаче наистина оказа влияние върху поведението им, заяви след сесиите директорът на отдела за развитие на продуктите за автомобилен спорт в компанията Хирохиде Хамашима.
– Пистата беше прашна и мръсна в началото, температурите – доста ниски, но все пак по-високи от вчерашните. Заради това очаквано нямаше много сцепление, като условията постепенно се подобряваха в течение на деня. Имаше грейнинг, особено на предните гуми, но не е повод за притеснение – обясни Хамашима.
Разликата между двата типа пък не е толкова голяма, колкото на други трасета. Това означава, че някои отбори може да ползват сместа хард за първата част на квалификацията, за да запазят меките за решителните бягания след това, смята специалистът от Бриджстоун.
– Последните три от четири старта обаче бяха на мокра писта, така че времето ще е един от най-важните фактори за представянето на гумите – допълни Хамашима.