Начало Автомобили Nokian Tyres в световен рекорд: Избутването на автомобил е въпрос на умения,...

Nokian Tyres в световен рекорд: Избутването на автомобил е въпрос на умения, а не на груба сила

1259
0

Във Финландия беше поставен нов световен рекорд на Гинес за най-бързо избутване на автомобил. Рекордът беше поставен от Юси Калионеми, който твърди, че това не е било тест за груба сила, а по-скоро един огромен пъзел. Ключова част в подредбата му са зимните гуми Nokian Hakkapeliitta R3 SUV и тяхното изключително леко съпротивление при търкаляне.

13 минути и 26 секунди бяха нужни на Юси Калионеми от град Нокия, Финландия, за да избута тежащ 2100 килограма автомобил в разстояние на една миля (или 1609,34 метра)

Този резултат подобрява предишния с почти две минути. Гинес официално потвърдиха рекорда за „Най-бързо време за избутване на автомобил за една миля“. Постижението бе записано на 24 октомври на тестовата писта на Nokian Tyres в Нокия. За рекорда Калионеми използва собствения си автомобил – Saab от 2006 г., наричан на галено “Röhkö”. Мати Мори, мениджър „Техническо обслужване на клиенти“ в Nokian Tyres, е на шофьорското място.

„Хората често ми казват, че не изглеждам като стронгмен, а аз не съм. Това предизвикателство е по-скоро сравнимо с бягане на средни разстояния, отколкото с демонстрация на груба сила. Има два начина да се постигне мощността, която ви е нужна: или да увеличите собствената си сила, или да намалите съпротивлението“, обяснява Калионеми.

При бутане на автомобил е важно да се преодолее съпротивлението при търкалянето на колелата

То се отнася до енергията, изразходвана при деформацията на гумите по време на контакта с пътя. Освен това е важна характеристика за шофьорите на автомобили по принцип. Гума с ниско съпротивление при търкаляне е по-екологичен и по-икономичен избор.

„Дори и по-стари коли се движат леко, когато са екипирани с безопасни и комфортни първокласни зимни гуми без шипове като Nokian Hakkapeliitta R3 SUV. При условие, че налягането в гумите е проверено, използването на гуми с ниско съпротивление може да спести до 0,5 литра гориво на 100 км или устойчиво да удължи пробега на електрически автомобил дори и през зимата. В същото време спомагате за опазване на околната среда благодарение на по-ниските нива на емисиите от въглероден диоксид (CO2)“, споделя Мори.

Идеята за бутане на кола се появила случайно. Юси Калионеми страдал от болки в гърба и започнал рехабилитационна терапия с изтласквания във фитнеса

В даден момент започнал да мисли какво друго може да прави и попаднал на идеята за бутане на кола на сайта на Гинес.

Калионеми казва, че не го интересува особено това дали завършва първи или последен в дадено състезание. Той по-скоро се интересува от решаването на проблеми и подреждането на общата картина. Проектът дори довел до изобретение, което има заявка за патент. Заедно със свой приятел, Калионеми създава дистанционно управление, което му позволява сам да завърта волана по време на тренировките, без да е нужен шофьор.

“Ако това упражнение беше само за груба сила, аз нямаше да имам енергията да продължа с проекта. Мотивацията ми се гради върху намирането на нови проблеми за разрешаване. Когато предизвиквате сам себе си до екстремни граници, има значение ако можете да направите товара с един или два процента по-лек”, казва Калионеми.

Калионеми тренира на тестовата писта на Nokian Tyres в град Нокия. По време изпълнението на самия рекорд са използвани и записвани множество данни, тъй като в проекта има още участници. Myontec Oy специализират в смарт екипировка и мониторинг на мускулатурата. Част от проекта е и компанията за спортна електроника Polar Electro Oy.

Максималният пулс на Калионеми по време на изпълнението е много нисък – само 164 удара в минута, въпреки че скоростта постепенно се увеличава през първите 100 метра и достига 10,4 км/ч. Мускулната активност е приблизително 41% от измерената максимална стойност. Около средата на изпитанието Юси използва 35% от мускулната си сила.