Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Норис: Да направят гумите по-добри! Пирели подозира удари в бордюрите като причина...

Норис: Да направят гумите по-добри! Пирели подозира удари в бордюрите като причина за спукванията

1730
0
Ландо Норис
Ландо Норис; снимка: Макларън

Ландо Норис вярваше, че е можел да е четвърти или поне пети в Гран при на Катар ако не бе спукал гума, което наложи още едно спиране в бокса. Общо четирима пилоти се оказаха със спукана предна лява гума в надпреварата на пистата Лосаил: Норис, Валтери Ботас и състезателите на Уилямс Джордж Ръсел и Николас Латифи. Всички те посочиха след състезанието, че не са имали никакво предупреждение – промяна в поведението на колата и гумите – преди спукването. Британският пилот на Макларън най-разгорещено се възмути от станалото. Той отбеляза, че един състезател по принцип не очаква гумата му да се спука така, особено хард.

„Та стинтът дори не бе напреднал кой знае колко – бяха към 20 обиколки или нещо подобно. Гумата трябва да изкара повече от 20 тура! А тя просто така, изведнъж се спука в 14-ти завой. Или беше 13-ти… Да, както и да е. Очевидно е какъв е проблемът. Просто не мога да го кажа.“

„Ако износването е причината… Не знам, да направят гумите по-добри. За нас, пилотите, е опасно. Ние рискуваме всеки път. И ако не можеш да караш колата по пистата, какво ще правиш?“, коментира Норис

Ботас отбеляза, че това не му се случва за първи път.

„Предполагам, че пак ще се говори за гумите… Не е добре.“

Латифи видял съотборника си Ръсел да намалява и попитал каква е причината.

„Разбрах, че е гума и си мислех: „Добре, усещането при мен е добро, даже задна лява като че ли е по-натоварена. В последните няколко тура натисках сериозно, за да удържа колите на Алфа Ромео. Просто не стана“, допълни канадският пилот.

От Пирели са започнали разследване на случаите. Открити са почти напълно износени гуми – предна и задна лява – и при коли, при които нямаше спуквания.

Спортният директор на Пирели Марио Изола изрази предположение, че удари в бордюрите може да са допринесли за тази ситуация

„По гумите има прорези, за които трябва да разберем дали са се получили преди или след загубата на налягане. Чакаме телеметричните данни от отборите. Смятам, че част от причината за станалото са ударите в бордюрите. През уикенда имаше повредени подове, шасита, крила. Освен това гумите не експлодираха – пилотите успяха да се приберат до бокса“, посочи Изола.