Начало Избрани Норис: Гумите на Пирели не отговарят на стандартите на F1

Норис: Гумите на Пирели не отговарят на стандартите на F1

1930
0
Ландо Норис, Макларън
Ландо Норис, снимка Макларън

Ландо Норис не бе никак доволен от качеството на гумите на Пирели в Гран при на Австралия. Пилотът на Макларън смята, че продуктите на италианската компания не отговарят на стандартите на F1 и са една от причините за хаоса в последните обиколки на състезанието в Мелбърн.

Тазгодишното издание на Гран при на Австралия беше доста хаотично. Надпреварата бе спирана три пъти заради различни инциденти. Първо Алекс Албон се удари в стената след като загуби контрол над своя болид при преминаване през шести завой. Пилотът на Уилямс разкри, че излитането му се е дължало заради прегряване на гумите на Пирели

6 тура преди финала Кевин Магнусен се удари в стената малко след втори завой. От автомобила на датчанина се разхвърчаха голям брой отломки на трасето и дори по трибуните. Това доведе до нов период на червен флаг.

Малко след втория рестарт се стигна до ново спиране на състезанието в Мелбърн заради няколко инцидента в първи сектор. В тях участваха Карлос Сайнц (Ферари), Фернандо Алонсо (Астън Мартин), Логан Сарджънт (Уилямс), Ник де Врис (Алфа Таури) и състезателите на Алпин Пиер Гасли и Естебан Окон. Следователно надпреварата отново бе прекратена и завърши зад кола за сигурност.

Норис заяви, че именно гумите на Пирели са основната причина за катастрофите в 56-тата обиколка. Пилотът на Макларън се оплака от ниското сцепление на смесите на италианския производител. Британецът не бе доволен и от действията на стюардите в Австралия

„Нямам нищо против тях. Но все пак хората, които вземат решенията, не знаят какво се случва вътре в колата“, сподели Норис.

„Сложихме меки [гуми], които са с температура 65 градуса [по Целзий]. Честно казано мога да опиша колко малко сцепление има на пистата в този случай.“

„Температурата не бе лоша. Но гумата не работеше добре на този тип настилка. Наистина не мога да опиша колко лошо бе сцеплението в последните обиколки на надпреварата.“

„Ето защо видяхте всички да карат направо в завой №1 и да допускат грешки. Гумите не осигуряват буквално никакво сцепление. Затова да се спира толкова рано, което от своя страна води до хаос и до инциденти“, каза още пилотът на Макларън.

Норис намекна, че сегашната спецификация на гумите на Пирели не отговарят на стандартите на F1. Младият британец дори определи продуктите на италианската компания като „ужасни.“

„Ако гумите имаха усещането, че ни дават някакво сцепление, то тогава мисля, че щеше да се получи добро състезание без хаос, тромавост и подобни неща. Просто беше трудно.“

„Не бих казал от името на всички, че нещата бяха тромави. Но в онзи случай просто се състезаваш и няма сцепление. Това е толкова просто.“

„Гумите на Пирели не отговарят на стандартите на F1. Нуждаем се от смес, която да ни дава малко повече сцепление. Тя трябва да се усеща като такава, каквато трябва да бъде на автомобил от върха на моторните спортове. Но в момента тези гуми се усещат доста ужасно“, добави Ландо Норис.