Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Норис не очаква да спечели състезание до края на сезон 2023

Норис не очаква да спечели състезание до края на сезон 2023

861
0
Ландо Норис, Макларън
Ландо Норис, снимка Макларън

Ландо Норис не очаква да спечели състезание до края на сезон 2023. Британецът вярва, че шансовете на Макларън за успех са „си отишли“ след старта в Остин. Норис също така вярва, че трасетата до края на сезона няма да са толкова подходящи за автомобила на тима.

Норис се намира в изключителна форма. Състезателят на Макларън се качи на подиума в последните четири старта. Норис финишира втори в Сингапур, Япония и САЩ, докато в Катар остана трети

Младият британец се представи много силно в Гран при на САЩ. Първо той изпревари Шарл Льоклер на старта и водеше в началната фаза от надпреварата. За нещастие, Норис нямаше отговор на темпото на Макс Верстапен (Ред Бул) и загуби водачеството с напредване на състезанието. После Норис бе изпреварен от Люис Хамилтън (Мерцедес). В крайна сметка пилотът на Макларън пресече трети старт-финалната линия. Няколко часа по-късно Норис мина едно място напред заради дисквалификацията на седемкратния световен шампион.

Норис бе изключително доволен от състезанието в САЩ. 23-годишният състезател приветства прогреса, направен от Макларън през последните месеци. Въпреки това, Норис смята, че шансовете му за успех през настоящата кампания са си отишли.

„Смятам ли, че най-добрите шансове за успех са си отишли? Бих казал, че да“, сподели Норис. „Мисля, че в Катар беше най-добрият ни шанс да спечелим състезание. Аз обаче го пропуснах.“

„Разбира се, няма категорично да кажа „не“ и да изгубя надежда. Но според мен не останаха супер високоскоростни писти в стил Сузука и Катар, на които сме толкова силни“, продължи състезателят на Макларън.  „Не съм сигурен, че предстоят добри за нас писти. Вярвам, че вече бяхме на всички писти, които пасват на нашата кола. Сега се надявам, че можем да запишем добри резултати. Все още можем да се борим за подиуми, но като цяло някои момчета са прекалено бързи за мен“, добави Норис.

Норис знае най-голямата слабост на MCL60. Британецът неколкократно е казвал, че колата му не е никак добра в нискоскоростните завои, които са в изобилие на писти като тези в Мексико Сити, Сао Пауло и Абу Даби. Същевременно новото улично трасе в Лас Вегас има дълги прави, на които колата на Макларън също не се представя толкова убедително

„Ако погледнете GPS-a ще видите колко зле сме в зоните с ниска скорост. Затова не очаквам с нетърпение Бразилия. Смятам, че там ще бъдем шокиращо бавни. Във Вегас и Абу Даби положението вероятно ще бъде малко по-добре“, обясни звездата на Макларън.

Норис вече не е голям оптимист, че неговият отбор може да окаже натиск върху Ферари. Понастоящем Макларън изостава с 80 точки спрямо Скудерията след дисквалификацията на Шарл Льоклер. За съжаление, тимът от Уокинг остана със само един автомобил в неделната надпревара заради отпадането на Оскар Пиастри. Австралиецът имаше контакт с Естебан Окон (Алпин), след което се прибра в бокса заради проблеми с колата. Норис добави, че Астън Мартин вече не е директен съперник заради изоставането, което натрупа последно време.

„Това е нашата цел. Мисля, че сме в добър ритъм. Ясно е, че Астън…. не знам, изглежда те успяват да направят автомобила по-бавен с всеки ъпгрейд, който носят. Искам да кажа, че те (Ред Бул) се състезаваха с Астън Мартин в началото на годината. Не знам къде завършиха Алонсо и Строл (в Остин), но пък отпаднаха в Q1, а след това се бориха доста, така че не знам какви са им проблемите“, каза Норис.

„Астън Мартин беше много силен в началото на годината. Те спечелиха много точки през първата половина на сезона, а през втората се бореха, докато при нас бе обратното. Ако погледнете къде бяхме, колко лош беше Бахрейн за нас, колко изоставахме от челото, шестте ми спирания в бокса в първото състезание за сезона и проблемите с двигателя… Направихме голяма крачка напред, докато при Астън се случи противоположното“, завърши Ландо Норис.

Междувременно Андреа Стела също призна, че MCL60 все още изостава в бавните завои. Италианският инженер посочи, че това е една от областите, в които тимът ще се фокусира при разработването на колата за 2024 г.

„Спирането в завой 11 и след това сцеплението от този завой бяха най-проблемната фаза от гледна точка на представянето на автомобила“, обясни той.

„Това не беше голяма изненада, като се има предвид неравностите при спирането, както и сцеплението в двата завоя с много ниска скорост. Както вече казахме, автомобилът не се представя много добре в такива участъци. Този проблем беше разгледан, но на практика няма как да го разрешим до края на този сезон. Надяваме се това да се случи догодина“, добави ръководителят на Макларън.