Начало Списание Нов сезон, нови идеи

Нов сезон, нови идеи

153
0

Макар правилата във Формула 1 тази зима да не се променят много, доста нови идеи имат амбицията да прекъснат доминацията на Мерцедес и съперниците да се борят по-успешно за победите. Част от тези идеи са в центъра на вниманието ни в този брой, като някои реално ще окажат влияние не само върху спорта. Разработката на Ферари например – двигател с много висока компресия и самозапалване на сместа като при дизел. Не че Мазда вече нямата такава технология в най-новите свои двигатели, но подобна концепция в екстремните условия на Формула 1 би могла да даде огромен тласък на тази техника.
2016 г. се очертава като цяло преходна за Гран при преди през следващата болидите отново да бъдат радикално променени. Част от измененията със сигурност отново ще са насочени към повишаване на сигурността, а наскоро Макларън след Ред Бул и Ферари демонстрира своето виждане за това как би изглеждал един сигурен болид на бъдещето. Решихме и да го сравним с един уникален проект от далечната 1969 г., за който ексклузивно ни разказва нашият италиански партньор Паоло д ’Алесио.
Новите проекти на Ауди за Льо Ман и Ягуар за Формула Е дават насока за развитието на техниката и в тези интересни серии, а последните модели на Мицубиши, Рено и Мини са с конкретни примери за приложението на нови технологии.
Стартът на Рали Монте Карло ознаменува началото на новия WRС шампионат, в който се очаква да има повече борба, както бе в Дакар, където макар Пежо да доминира, битката бе интересна и спечелена съвсем не без борба от Стефан Петерханзел.

Иван Тенчев