Голям интерес предизвика премиерата на напълно новата Alfa Romeo Milano. Моделът бе показан в изисканата зала на Автомобилния клуб на столицата на модата
Новите представители на марката у нас от SFA поканиха част от медиите и клуба на Alfa на живо да проследят представянето. Лично шефът на марката Жан-Филип Импарато и главният изпълнителен директор на гиганта Stellantis Карлос Таварес показаха модела, който е изключително важен за Alfa и открива нова страница в историята ѝ.
Португалецът подчерта, че брандът не се продава и разказа за многобройните оферти, които е получавал за спортната марка. Нарече тотален „fake news“ писанията, че групата иска да съсипе италианската автоиндустрия. Подробно обясни причините, поради които за първи път този модел на Alfa Romeo няма да се произвежда в Италия. Ще идва от Тихи в Полша заедно с Jеер Avenger и Fiat 600, с които ще споделя една платформа и техника. Производството в Италия просто би направило модела по-скъп с 10 000 евро на фона на споровете на италианското правителство и профсъюзите относно субсидиите за електромобили и цялостната икономическта ситуация в страната.
View this post on Instagram
При производството в Полша колата ще има цена от около 30 000 евро. Това ще я направи много по-конкурентна на пазара. В същото време Таварес подчерта, че гигантът инвестира над 5 милиарда евро в бизнеса си на Апенините. Просто структурата на типовете дейности се променя. Следващите поколения Stelvio и Giulia ще продължат да се произвеждат в Касино, Централна Италия. Stellantis ще инвестира над 100 млн. евро в този завод.
Самият нов модел Milano съчетава италианския стил и традиции на марката, създадена през далечната 1910 г. с новите технологии и електрическо задвижване
Компактният SUV е с дължина 4,17 метра и връщата Alfa в популярния B-сегмент на пазара. Оригиналният дизайн е съчетан с търсена функционалност. Италианците са горди с най-големия багажнен обем за подобен автомобил с 400 литра. Пропорциите са свързани с традициите, като ограничените надвеси, мускулестите арки на калниците и емблематичната „скъсена опашка“ са препратка към легендарната Giulia TZ.
Особена динамика придават „3+3“ адаптивни Full LED матрични фарове. В интериора също се откроява италианският стил. Зад волана е 10,25” TFT екран с данните на автомобила и настройките за технологиите за управление. В средата на таблото е разположен и 10,25” панел с много възможности за персонализиране и бързо и лесно приплъзване. За допълнително подчертаване на интериора вентилационните отвори на климатика са във формата на quadrifoglio (четирилистна детелина), символ на спортния дух на Alfa Romeo.
В оборудването ще са налични всички най-модерни технологии за сигурност и свързаност. Италианците искат автомобилът да е лидер в сегмента в тази област. Още по-амбицирани са Milanо да бъде и супер динамичен модел, достоен за мараката. С най-ниското тегло в сегмента и оптималното разпределение на теглото този електро модел се разработва от екипа по динамика на управлението, създал Giulia GTA в тестовия център Balocco. Целта е да постигане на най-доброто пътно поведение в класа чрез специфични технически решения.
Сред тях е най-директното кормилно управление в сегмента (14.6). То е специално калибрирано, за да е изключително прецизно, да се подобрят неговите изключителни качества за поведение на пътя
При версиите Veloce спортното окачване е снижено с 25 мм. Предните и задни стабилизиращи щанги са допълнително оптимизирани, за да гарантират бързо завиване с високо ниво на сцепление. Спирачната система е с предни дискове над 380 мм с четирибутални моноблокови апарати. Диференциалът Torsen предлага възможно най-доброто сцепление при всякакви условия. Високопроизводителните 20” гуми също са специфични за електрически превозни средства и предлагат високи нива на сцепление.
Milano ще се предлага и с Alfa D.N.A. система. „Dynamic“ режим, който отчасти е възможен чрез специфично калибриране на кормилното управление и подаването на газта, предлага най-висока производителност и удоволствие от шофирането. При внимателен баланс между производителност и комфорт режимът „Natural“ е проектиран за ежедневна употреба. „Advanced Efficiency“ е калибриран за максимална енергийна ефективност чрез намаляване на консумацията, без да се засяга удоволствието от шофирането.
Моделът ще се предлата и със задвижване на 4 колела Q4. Ще е и то с наличен четвърти режим, известен като Q4, за условия на ниско сцепление. Този вариант ще е с хибридно задвижване, означен като Ibrida Q4 с бензинов двигател 1,2 литра 136 к.с. и автоматична скоростна кутия. Ще се предлага и стандартна версия Ibrida 1,2, 136 к.с. с AT8. Двигателят с вътрешно горене e 3-цилиндров, работещ в цикъл на Милър с турбо с променлива геометрия и разпределителна верига за максимална надеждност. Електрическият компонент се състои от 48-V литиево-йонна батерия и 21 kW електрически мотор, вграден в иновативната скоростна кутия.
Електрическите версии, означени повече от ясно с Electtrica, са в два варианта на мощност със 156 к.с. и пробег до 410 км и спортен Veloce с 240 к.с., олицетворение на спортната ДНК на Alfa Romeo
При тях се съчетава работата на модерен Hybrid Synchronous Motor и батерия от последно поколение с 54kWh капацитет, висока енергийна плътност и много добро съотношение между номинална и използваема енергия. По-конкретно във версията със 156 к.с. литиево-йонната батерия осигурява 410 км пробег в цикъла WLTP или 590 км в градския цикъл.
Зареждането може да става на 100 kW DC станции за по-малко от 30 минути, за да се заредят батериите от 10% до 80%. На големите европейски пазари поръчки вече се приемат за версията Milano Speciale. Тя е налична със задвижвания Ibrida (136 к.с.) и Electtrica (156 к.с.). Лимитираната серия включва отличителни елементи в екстериора. Такива са емблемата „Progresso“, матовите спортни покрития с акценти в новото и вече емблематично червено Arese и 18” алуминиеви джанти „Petali“. Интериорът е украсен със спортни и ексклузивни елементи. Има салон от винил и текстил „Spiga“, кожен волан и електрическа седалка на водача с функция за масаж.
Вниманието към детайла е осигурено от елегантното и отличително 8-цветно амбиантно осветление, маркиращо вентилационните отвори, централния тунел и емблематичния телескоп. Electtrica Speciale е оборудван и с 11 kW трифазно бордово зарядно устройство, за да се осигури най-доброто представяне на зареждането във всички ситуации.
View this post on Instagram