Начало Тест драйв Новата Skoda Fabia: по-забавна и динамичнa

Новата Skoda Fabia: по-забавна и динамичнa

2561
0
Новата Skoda Fabia
Новата Skoda Fabia

Вече се появиха рекламните билбордове на четвъртото поколение на Fabia. Популярният компактен модел изглежда още по-приятно и е по-динамичен от всякога. С любопитство очаквах и момента, в който ще седна зад волана да го покарам и да добия впечатления за него. Моментът настъпи по време на официалния тест драйв за медиите, организиран от Еуратек, вносителя на марката у нас.

Първото ми впечатление е, че четвъртото поколение на модела е с още малко по-просторен интериор.  Изградено е на модулната платформа MQB-A0 и със своите 4,108 mm за пръв път Fabia преминава границата от четири метра.

По-динамичен външен вид

Колата има по-динамичен външен вид с по-острите линии на предните и задни фарове с LED технология. Коефициентът на челно аеродинамично съпротивление е 0.28 – нов рекорд в сегмента на малките автомобили. Той се постига с интелигентни решения като аеродинамично оптимизирани джанти и охлаждащи капаци с активно регулиране в долните въздуховоди на предната броня.

Интериорът на модела е изцяло обновен

Интериорът на модела е изцяло обновен. Използвани са решения от горните класове. Нивата на оборудване отново са Active, Ambition и Style, както и специалната версия First Edition. Към тях е добавена и нова спортната версия MONTE CARLO.

Тестовият модел е ниво Style и на практика предлага всичко. С отварянето на колата погледът се привлича от свободно стоящ централен дисплей и опционалния дигитален инструментален панел. Изпъкват големите кръгли вентилационни отвори в двата края на линията под големия централен дисплей. От ниво Ambition нагоре те имат и хромирана рамка. Обновени са дръжките на вратите, а предната част на арматурното табло е облицована в текстил с контрастен шев.

Настанявам се в автомобила и отбелязвам факта, че по-големите външни размери са донесли за още повече вътрешно пространство, включително на пътниците отзад. Разполагаме с някои функции за комфорт, които преди бяха запазени за автомобилите от по-висок клас.  Например челното стъкло е с подгряване. Благодарение на него имам отлична видимост. Воланът е кожен, с подгряване, изпълнен в най-новия дизайн на Škoda с две спици. Това е първата Fabia, която може да се поръча с двузонен климатроник. Помислено е и за пътниците отзад: изведени са вентилационни отвори от задната страна на Jumbo Box. Приятен уют и стил придават контрастните шевове в медно и сиво. Декоративните елементи и новото LED амбиентно осветление внасят нови цветови акценти в интериора в 16 тона.

Нов елемент е панорамният покрив, който не се отваря, но пък увеличава усещането за простор. Той може да се закрие с щора, която се монтира лесно на ръка и след това лесно се сгъва и оставя под задната кора на багажника. Това е само едно от 43 възможни Simply Clever решения, достъпни за новата Fabia.

Шофирането е истински забавно и безпроблемно

Тествах две от модификациите. Първоначално шофирах и се возих на модел с бензинов 1.0 TSI двигател, 110 к.с. и 6-степенна ръчна скоростна кутия. Очаквах неувереност при тръгване, липса на мощност при изпреварване… Нищо подобно! Карането беше истинско забавно и безпроблемно. Олекотената конструкция и подобрените характеристики на двигателя правят автомобила динамичен. Не се чувства липса на мощност. Стабилен на пътя, никакви вибрации и шумове. Скоростта дори не се усеща и се налага често да поглеждам скоростомера и да сr дърпам крака от педала на газта. За комфортното пътуване по магистралата активирах системата Travel Assist. В допълнение към Адаптивния темпомат (ACC), Travel Assist включва Асистент за поддържане на избраната лента и Асистент за разпознаване на пътните знаци – и двата нови за Fabia. Системите Side Assist, Front Assist с предиктивна защита за пешеходци и защита за велосипедисти, Паркинг асистентът и Асистентът за маневриране също са нови за гамата.

Още по-комфортна е версията със 7-степенната DSG скоростна кутия – с великолепно поведение и сигурност при управлението.

Всички предлагани за новата Fabia двигатели са от EVO поколението

Те са по-икономични от своите предшественици и отговарят на Euro 6d стандарт за емисиите. Новият топ модел в гамата е 1.5 TSI с мощност 150 к.с. и 7-степенна DSG като стандарт. До мощност 95 к.с. Fabia е оборудвана с 5-степенна ръчна скоростна кутия. За 1.0 TSI с мощност 110 к.с. има избор между 6-степенна ръчна скоростна кутия и 7-степенна DSG.

Когато е оборудвана с 50-литров вместо стандартния 40-литров резервоар, четири от петте двигателя могат да постигнат максимален пробег от над 900 km.

Заслужава си да се отбележи фактът, че когато натоварването на 1.5 TSI двигателя е ниско, автоматично се деактивират 2 от цилиндрите. По този начин намаляват разходът на гориво и CO2 емисиите.

Клиентите на новата Fabia могат да избират освен стандартното шаси още два варианта. Спортното шаси е снабдено с по-твърди пружини и е по-ниско с 15 mm за по-динамично шофиране. Пакетът „Лоши пътища” също има свои специфични пружини и различно окачване, както и допълнителни предпазни кори под купето.  Просветът на тази версия е увеличен с 15 mm.

Цени

Цените на новата Fabia започват от 27 320 лв. и достигат до 44 420 лв. с топ оборудването и мощния двигател. Цената на тестовите модели, оборудване Style с ръчна скоростна кутия е 34 980 лв., а с автоматична – 37 540 лв.