От Мерцедес сложиха третата разрешена задвижваща система в болидите на пилотите си Люис Хамилтън и Валтери Ботас за уикенда за Гран при на Белгия
Това е последният разрешен от правилата агрегат. Те ще могат да използват и вторите си двигатели без наказание. Използването на четвърти компонент от някои от елементите на задвижващата система обаче ще носи санкции.
В клиентските отбори нови мотори получиха състезателите на Макларън Даниел Рикиардо и Ландо Норис, Николас Латифи (Уилямс), Ланс Строл (Астън Мартин). Джордж Ръсел и Себастиан Фетел са на третата си задвижваща система от предишни стартове.
Spa appreciation post 🥰 #BelgianGP pic.twitter.com/HbgJ7yUzcb
— Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team (@MercedesAMGF1) August 27, 2021
Решението на Мерцедес е според разчетите на Бриксуърт. От Хонда обаче бяха принудени да направят смени, тъй като задвижващите системи на Макс Верстапен от Силвърстоун и на Серхио Перес от Хунгароринг са неизползваеми. Това изобщо не се хареса на екипа на Ред Бул. Кристиан Хорнер и Хелмут Марко многократно повдигаха въпроса за щети не по вина на пилотите им при ограничен бюджет. От Ферари също бяха недоволни от това колко повреди имаха особено след мелето в началото на Гран при на Унгария.
Междувременно бившият пилот от Формула 1 Карун Чандок сподели, че според него Верстапен е имал повече лош късмет досега през сезона
Нидерландецът е на 8 точки зад Хамилтън в генералното класиране.
„В Баку загуби 25 точки заради спуканата гума. В Будапеща Валтери Ботас го изнесе, минус вероятно още 15 точки. И разбира се, Силвърстоун, където също загуби сериозен актив, а Люис спечели. Още минус 18. В Ред Бул ще имат предвид заплахата от страна на Мерцедес по-нататък през сезона“, каза Чандок. „Разликата между двете коли през първата половина от сезона бе едва 0,03%. Практически няма такава между тях в чисто квалификационно темпо.“
The only thing predictable about the #BelgianGP weather is that it’s unpredictable ⛅️🇧🇪 pic.twitter.com/mtmfDIm16K
— Red Bull Racing Honda (@redbullracing) August 27, 2021