Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Марко недоволен от наказанията: 2 грешки на Мерцедес ни струват €3 млн.,...

Марко недоволен от наказанията: 2 грешки на Мерцедес ни струват €3 млн., Фетел го дисквалифицират за 0,3 л гориво

6616
0
Хелмут Марко
Хелмут Марко; снимка: Ред Бул Контент Пуул

Хелмут Марко е недоволен от системата за наказания във Формула 1 и призова за промяната й, подчертавайки, че щетите на Ред Бул от катастрофите на пистите Силвърстоун и Хунгароринг са възлезли на 3 милиона евро. Съветникът на екипа от Милтън Кийнс заяви пред Моторспорт Магазин, че до последните две надпревари преди лятната пауза всичко през първата половина от сезон 2021 било положително за екипа.

„Тогава нещата се промениха в негативен аспект. Резултатът е, че след двете грешки на Мерцедес трябва да се запитаме дали наказателната система е добра. Може би трябва да има различни стандарти (за санкции)“, заяви Марко

„Антонио Джовинаци получава stop and go за превишена скорост в питлейна. Себастиан Фетел го дисквалифицират за недостатъчно гориво, докато 0,3 л в резервоара са достатъчни за контролните проверки. Ние сме с две строшени задвижващи системи заради пилотите на Мерцедес и това означава сериозен финансов удар. Щетите ни са за 3 милиона, а това са пари, които вече не се намират лесно.“

„Подобни неща са решаващ фактор в битката за титлата. Ето защо трябва да погледнем различно на нещата. Да видим дали причинилите инциденти пилоти са проявили небрежност и дали може нещо да се уреди. Като например стойността на тези щети да не влиза в ограничението на бюджета или да използваме някакъв джокер.“

Въпросът за щетите при катастрофи бе повдиган вече многократно от шефа на Ред Бул във Формула 1 Кристиан Хорнер. Подобно мнение има и Матия Биното, който изчисли, че при Ферари последствията от инциденти от началото на сезона възлизат на 2,5 млн. евро. Същевременно Гюнтер Щайнер от Хаас и Андреас Зайдл (Макларън) бяха категорични, че е работа на отборите да управляват бюджетите си и не може ограниченията постоянно да се напасват според броя катастрофи на писта.

Междувременно президентът на ФИА Жан Тод заяви, че инциденти като този на Силвърстоун между Макс Верстапен и Люис Хамилтън се случват

„След тази катастрофа казах на Кристиан Хорнер, че съжалявам за случилото се с пилота му, но такива неща се случват в автомобилния спорт. Понякога хората забравят, че Верстапен катастрофира на най-бързия завой на пистата, но въпреки това ако бе необходимо щеше да е обратно на пистата още на следващия ден.“

„Трябва да се радваме, че наблюдаваме толкова оспорвано съперничество между два отбора и пилотите им. И все пак ми се иска в битката да участваха четирима състезатели. Но случващото се понастоящем е чудесно и по-добро, отколкото един екип да печели всички надпревари. На Формула 1 й е нужна напрегната битка“, обясни Тод.

Герхард Бергер пък каза пред Спийдуийк, че в настоящия момент няма никакъв смисъл да се правят прогнози за изхода от шампионата

„Сега се случва абсолютно същото като по времето на [Аертон] Сена и [Ален] Прост. Нажежаването на страстите не отстъпва на битката между тези легенди на спорта. Борбата за титлата е в разгара си. Напрежението продължава да се покачва и на пистата, и извън нея. Нито пилотите, нито отборите ще си отстъпват едни на други. В същото време ми се струва, че в Ред Бул са по-малко податливи на психологически игрички, отколкото Мерцедес. Но сега няма смисъл да се правят прогнози. В спорта или имаш преимущество, или нямаш, но трябва да се справяш във всевъзможни ситуации“, каза ръководителят на DTM.