Начало Избрани Новите автомобили в F1 стават все по-трудни за следване

Новите автомобили в F1 стават все по-трудни за следване

2000
0
F1 2023, Либърти Медия
снимка, Ред Бул Контент Пуул

Новите автомобили в F1 стават все по-трудни за следване. Това е мнението на по-голямата част от пилотите в световния шампионат. Според тях, настоящите болиди започват да напомнят на тези, които се използваха до края на сезон 2021.

Миналата година влязоха сила новите технически правила в F1. Те позволиха на отборите да използват автомобили с граунд ефект за първи път от четири десетилетия насам. Целта на новите разпоредби бе намаляването на мръсния въздух, който излиза зад автомобилите. Новите правила също така трябваше да доведат до по-близки и оспорвани надпревари.

Пилотите от F1 редовно казваха, че новата генерация болиди им позволява да следват по-близо своите съперници. Въпреки това има известна загриженост относно въздействието на насоките на развитие, които повечето от екипите предприемат

В момента постоянно се търсят начини за повишаване на производителността на автомобилите. Това неизбежно води до увеличаване на характеристиката на въздушния поток, който на свой ред влошава способността на автомобилите да се следват един друг.

Състезанието в Италия предложи много изпреварвания, екшън и битки гума до гума. Но от друга страна, характеристиките на Монца предразполагат към подобни неща. Пистата е известна със своите дълги прави и не толкова сложни завои. Освен това, ефективността на DRS тук е невероятна.

Пилотите от F1 обаче продължават да смятат, че тазгодишните автомобили се следват все по-трудно. Некои от тях дори предлагат, че F1 трябва да заложи още повече на системата DRS, за да позволи повече изпреварвания на дадени трасета.

„Смятам, че на 99% от пистите ще имаме нужда от DRS, и то от наистина можещ DRS, защото тези автомобили започват да приличат на тези от 2021 или 2020 г. и се следват доста трудно“, сподели Карлос Сайнц.

„Очевидно е, че Монца е специален случай. Там разполагате не само разполагате с DRS, но и с много дълги прави и въздушна струя. Това помага малко повече на атакуващия автомобил. Въпреки това мисля, че на останалите писти ще имаме голяма нужда от DRS“, добави пилотът на Ферари.

Макс Верстапен също обяви, че следването и изпреварванията в F1 стават все по-трудни. Пилотът на Ред Бул разполага с автомобил, който има невероятна скорост при отворен DRS. Освен това, колата на Верстапен има сериозно предимство спрямо всички останали, което улеснява задачата на нидерландеца

„Все още изпитваме затруднения при следването и изпреварването на дадени писти. Искам да кажа, че в началото на годината много хора се оплакваха от това“, каза Верстапен.

„Имахме лукса да сме бърз автомобил и все още можехме да правим изпреварвания като в Маями. Именно там всички се оплакваха от това- помните ли на брифингите?“

„Мисля, че автомобилите стават все по-ефективни и имат повече притискаща сила. По този начин е по-трудно да се следва и се постигна повече ефективност на правата“, продължи Верстапен.  „Естествено тук [на Монца] ефектът на DRS е по-малък, защото почти няма крило върху автомобила. Но мисля, че всички това зависи от пистата, на която се намираме. [На Монца] например, ако Карлос постави колата в средата при спиране в завой №1, е почти невъзможно да направя нещо, защото ако тръгна към него и той просто се премести малко вдясно, вече няма място за двама ни“, каза още двукратният световен шампион в F1.

Съотборникът на Верстапен Серхио Перес е на мнение, че F1 трябва да увеличи ефективността на DRS на някои писти. Според него така ще има повече екшън и вълнение за феновете.

„Смятам, че ограничаването на използването на DRS не е правилният път. Спомням си, че дори обсъждахме да увеличим ефекта, защото автомобилите стават все по-трудни за следене“, обясни Перес.

„Както каза Макс, DRS ефектът на Монца е много, много малък. Затова не мисля, че на други места можем да се състезаваме с по-малки DRS зони. Ако не друго, на някои места имаме повече нужда от DRS, за да можем да проведем едно по-добро състезание“, каза още пилотът на Ред Бул.