Начало Избрани Стела: Новите автомобили се следват по-лесно, но пък са по-трудни за изпреварване...

Стела: Новите автомобили се следват по-лесно, но пък са по-трудни за изпреварване на високоскоростни писти

1302
0
Андреа Стела
Андреа Стела, снимка Майкъл Потс

Андреа Стела коментира представянето на новото поколение автомобили в F1. Шефът на Макларън е на мнение, че болидите наистина се следват по-лесно, отколкото тези, използвани до края на сезон 2021. Но от друга страна Стела е категоричен, че те са по-трудни за изпреварване на високоскоростни писти.

Миналата година влязоха сила новите технически правила в F1. Те позволиха на отборите да използват автомобили с граунд ефект за първи път от четири десетилетия насам. Целта на новите разпоредби бе намаляването на мръсния въздух, който излиза зад автомобилите. Освен това новите правила трябваше да доведат до по-близки и оспорвани надпревари

Пилотите от F1 редовно казват, че новото поколение автомобили им позволява да се движат по-близо до съперниците си отпред в сравнение с преди това. Този сезон обаче те се оплакват от въздействието на мръсния въздух, който затруднява изпреварванията. Причината за тези оплаквания е свързана с развитието на болидите и промените, които бяха наложени от ФИА.

Стела коментира дали ограниченията на промените в правилата на F1 са започнали да се проявяват 18 месеца след въвеждането им. Според италианския инженер, данните показват, че пилотите се движат по-близо до автомобилите пред тях в сравнение с 2021 г. или преди това.

„Новите автомобили се следват по-лесно, но пък са по-трудни за изпреварване на високоскоростни писти. Още миналата година видяхме, че следването при това поколение болиди в завоите е по-лесно“, сподели Стела.

„Видяхме някои писти, на които беше много трудно да се изпреварва, като Унгария например. Това са писти, на които можеш да следваш автомобила пред себе си. След това има  комплекси от завои, в които следването също е подобрено“, продължи директорът на Макларън. „След като излезе от последния завой и отидете на правата, сте много по-близо до автомобила отпред и тогава можете да атакувате благодарение на DRS. Затова бих казал, че този аспект на състезанията е много подпомогнат от новото поколение автомобили.“

С въвеждането на новата аеродинамика се появиха спекулации за намаляване на използването или дори премахване на системата DRS. Въпреки това пилотите от F1 изразиха мнението си, че системата трябва да остане, за да могат да продължат да правят по-лесни изпреварвания на пистата

Според Стела, естеството на настоящите автомобили означава, че има ясно изразено въздействие върху въздушната струя, особено когато автомобилите се движат с конфигурация с ниско притискане на писти с висока скорост. Такива примери са Спа, Монца, както и новото трасе във Вегас.

„Когато става въпрос за конфигурации като Спа или Монца, където трябва да имаш голям теглещ ефект, за да изпреварваш, мисля, че при това поколение автомобили имаш по-малка струя от предния автомобил. Така изпреварванията на този тип писти всъщност са станали малко по-трудни.“

„Това са двете лица на една и съща монета. Все пак бих приветствал факта, че сега можем да следим автомобилите по-лесно, отколкото при предишното поколение автомобили“, завърши Андреа Стела.