Начало Тест драйв Новият Land Rover Defender – модерен, способен и полезен

Новият Land Rover Defender – модерен, способен и полезен

1580
0
Land Rover Defender
Land Rover Defender

Възроденият Land Rover Defender вече се предлага в нашата страна. Моделът, превърнал се в икона със своята издръжливост и възможности извън пътя, е от нова технологична епоха, но е наследил всички доказани качества като солидност и проходимост. Към тях е добавил обаче нови нива на свързаност и комфорт. Новото поколение Defender е върху авангардната платформа D7x, близка до D7u на Discovery.

Двата модела си приличат и по носещия алуминиев корпус. Конструкцията на Defender е подсилена с оглед на качествата, които се очакват от този модел извън пътя.

Имах шанс да тествам възможностите на автомобила в рамките на медиен тест из китните български селца около гр. Своге. Част от изпитанието бе и специален офроуд маршрут в Понор планина (част от Стара планина). Настаних се зад волана на Defender 110 First Edition (както и преди, на разположение са две версии – 90 с 3 врати и 110 с 5 врати). Автомобилът разполага с 2-литров турбо дизелов двигател с мощност 240 к.с. и максимален въртящ момент от 430 Нм. Пътуването от шоурума на Land Rover в София до Своге бе изключително меко. Колата е пъргава, държи се сигурно в завоите и дори е неочаквано удобна за каране. Въздушното окачване на всъдехода направи пътуването впечатляващо комфортно.

Отне ми малко време докато се науча как се изключва видео изображението на огледалото за задно виждане. Там се прожектира много качествена картина и ясно се вижда какво се случва и отзад, което е много удобно при паркиране. Като шофирам обаче лично за мен е по-удобно да използвам възможностите на стандартното огледало за обратно виждане.

В Своге се отклоняваме за село Искрец

Там повдигам автомобила до 291 мм над терена и подкарвам по планинския път. Отворих плъзгащия се панорамен покрив, през който природата сякаш влезе в купето. Обходих доста интересни, красиви места и най-важното – недостъпни за доста други 4х4 автомобили. Постепенно се изкачих до над 1300 метра надморска височина с безпроблемно преодоляване на доста лоши места по пътя. Автомобилът с 20-инчовите си колела се държеше почти безупречно – приятно, удобно, сигурно.

След това отново на асфалта се вгледах по-внимателно в авангардните нови технологии.Land Rover Defender е пионер с поставянето на домейн контролер в автомобила, който включва редица усъвършенствани системи за подпомагане на водача (ADAS) и удобства за управление. Те са изградени на базата на QNX Hypervisor, осигуряващ на шофьорите всичко необходимо – сигурност, безопасност и надеждност. Консолидирането на повече системи в по-малко ECU е неразделна част от бъдещето на автомобилния електрически дизайн и ще се ползва като модел за архитектурата на автомобилите от следващото поколение на Land Rover.

Всъдеходът, и в частност моделът 110 First Edition, е оборудван с електронно въздушно окачване с адаптивна динамика и разполага с офроуд системите Terrain Response 2 и Configurable Terrain Response. Въздушното окачване, скоростната кутия с двоен съединител и всички останали екстри в автомобила различават новия Defender от предходните модели. Трябва да отбележа специално технологията Clearsight Ground View. Тя позволява безпроблемен изглед „през“ предния капак на Defender. На дисплея се показват множество външни изгледи, включително под автомобила и колелата. Така че независимо от посоката и пътната настилка, чувството за безопасност в автомобила е несравнимо.

Външният вид на Defender е типичен за марката и силно напомня емблематичния външен вид на оригинала – късите преден и заден надвеси, заоблените фарове, както и традиционната резервна гума на задния капак

Това, заедно с навъртяните 62 хиляди километра офроуд и общо 1,2 млн. км тестове по пътищата, дава увереност, че с този автомобил мога да достигна навсякъде.

Вътре новият модел е доста интересен. Някак си предразполага към екшън, към приключение. Имам усещане за простор, а отворите Alpine над задните седалки изпълват купето със светлина и подчертават характера на автомобила.

Defender 110 First Edition разполага с отопляем кожен волан, предна централна конзола с хладилно отделение и метални пластини на праговете на вратите с надпис First Edition. Тапицерията е от зърнеста кожа и здрав вълнен текстил. Предните седалки са с подгряване с 12-степенно електрическо управление и функция за запаметяване с подглавници с 2-степенно ръчно управление.

Информационно-развлекателната система е с интуитивен интерфейс. Има два вградени LTE модема за подобрена свързаност и разполагам с 10-инчов интерактивен дисплей. Качественото озвучаване се дължи на аудиосистема MeridianTM и е с мощност 400W, като в купето са разположени 10 високоговорителя плюс субуфер.

Легендарният офроудър пpeдлaгa впeчaтлявaщa мoдyлнocт и възмoжнocти зa пepcoнaлизaция, така че изцяло да отговаря на начина на живот на притежателя си

Налице е голям набор от цветове, може да бъде добавен хладилник, допълнителна седалка или да няма абсолютно нищо между двете предни седалки. Съществува вариант да бъдат добавени още две седалки в багажника, за да се превърне Defender 110 в седемместен. Всъдеходът разполага с място за чаши, отвори за електрическо захранване, както и вентилационни отвори навсякъде. Пространството за багаж варира от 231 литра с три реда за съхранение до 916 литра с два реда, както и пространство от 2 233 литра, когато всички седалки са прибрани (без предните). Изборът на оборудване е широк и клиентите могат да се спрат на едно от шecтте нивa нa изпълнeниe – Dеfеndеr Standart, Ѕ, ЅЕ, НЅЕ, Dеfеndеr Х и Fіrѕt Еdіtіоn.

Автомобилът се предлага с добра гама от дизелови и бензинови двигатели. Дизеловите мотори са два вида с мощност съответно с 200 и 240 к.с. Новият Defender разполага и с бензинови агрегати – единият с четири цилиндъра и 300 к.с., другият с шест цилиндъра, мек хибрид и 400 к.с.

Цените за Defender 110 започват с Dеfеndеr Standart с цена 113 050 лв., оборудван с 2.0-литров дизелов двигател с мощност от 200 к.с. Най-скъпият Dеfеndеr Х достига до сумата от 193 310 лв. и е с 3.0-литров 6-цилиндров бензинов двигател с мощност от 400 к.с.

Ако сте намерили правописна грешка, моля уведомете ни като маркирате текста и натиснете Ctrl+Enter