Начало Автомобили Новият Opel Meriva: „Шептящият“ дизел сега и в суперикономична версия с 95...

Новият Opel Meriva: „Шептящият“ дизел сега и в суперикономична версия с 95 к.с.

296
0

Новият Opel Meriva впечатлява с нова гама от икономични бензинови, LPG и дизелови двигатели. Особено внимание заслужава изключително модерният турбо дизелов агрегат 1.6 CDTI, който сега се предлага в три нива на мощност: 100 кВт/136 к.с., 81 кВт/110 к.с. и новия за гамата вариант със 70 кВт/95 к.с. Добавянето на базовия двигател завършва гамата на новото поколение дизелов агрегат, който се отличава с изключително нисък разход на гориво, балансирана и тиха работа, както и ниско ниво на генериран шум.

Новият вариант с мощност от 70 кВт/95 к.с. на 1.6 CDTI се предлага стандартно със Start/Stop система и се оборудва с ниско фрикционна шестстепенна трансмисия. Той заменя предишния агрегат с работен обем от 1.3 литра разполагащ със същата мощност. Максималният въртящ обаче е увеличен с цели 100 Нютон метра и вече достига 280 Нм. Новият, изключително тих двигател има и по-нисък разход на гориво и емисии на CO2. На ефективния агрегат са му необходими едва 4.0 литра дизелово гориво на 100 км в комбиниран цикъл, при което той отделя едва 105 г/км CO2 – или с четири грама по-малко от предшественика. Това от своя страна позволява на Meriva да бъде сертифицирана в най-добрия клас за ефективност A+ в Германия. Изключително гъвкавият малък ван на Opel е оценен по достойнство и за своята цялостна ергономична концепция от Организацията за здрави гърбове Aktion Gesunder Rücken e.V. и по този начин не само има съществен принос за опазване на околната среда, но и на здравето на своя собственик и пътниците в автомобила. Оборудвана с базовия дизелов двигател Meriva сега се предлага на атрактивната цена от 29,300 лева (препоръчителна цена за България с включен ДДС).

Новата Meriva 1.6 CDTI вече покрива бъдещия стандарт за емисии Euro 6. Необходимото намаляване на азотните окиси става с помощта на технологията Lean NOx Technology (LNT). Специално устройство на системата LNT съхранява азотните окиси. Когато капацитетът му се запълни, електронното управление на двигателя започва автоматичен процес на регенериране.