Начало Тест райд Новият BMW S1000XR е отличен в бързите завои

Новият BMW S1000XR е отличен в бързите завои

2519
0
BMW S1000XR
BMW S1000XR

BMW нарича новия си S1000XR приключенски спортен байк. Динамичните качества на модела 2020 г. не будят съмнение. Пъргавият двигател със 165 к.с. и шасито с фина управляемост са вероятно най-забележителните му характеристики. Не по-малко важно е обаче, че ХR има ниво на гъвкавост, което позволява да му се наслаждавате по различни тип маршрути. Това е наистина реален спортен мотоциклет, който може да ви отведе обаче и на далечни разстояния.

Моделът се продава много добре от представянето си през 2015 г. Но най-новата версия е доста по-различна, отколкото изглежда на пръв поглед. Голямата част от промените са скрити под обновената, но позната като общ вид осанка. Външните разлики все пак са налице – Фаровете са по-тесни, муцунката е по-остра и ми се струва, че цялото тяло е по-събрано. Като цяло моторът изглежда стилно. Цялостното естетическо усещане е за изчистеност, BMW качество и издръжливост.

Машината изглежда доста висока визуално, но седалката всъщност е със стандартна височина от 840 мм, като се предлага и понижена версия от 790 мм.

999 кубиковият 4-тактов двигател звучи като пистов, той всъщност е като на S1000RR, но с малко редуцирана мощност.

Впечатление прави, 6,5-инчовият TFT дисплей на мотоциклета, предлагащ значително количество информация в своите менюта. Вездесъщото BMW wünderwheel е позиционирани отляво на ръкохватката, за да ви помогне да се ориентирате из всичко. Ездачи, които не са запознати с BMW, вероятно ще се нуждаят от поне три часа, само за да разберат всичко, но след това ще им бъде лесно.

BMW твърдят, че промените в шасито, двигателя и задвижването са довели до това, че новият S1000XR е по-лек, по-отзивчив и по-ангажиращ.

Наистина моторът е игрив, мощен и радостно забавен, но не е много лесен за движение в градски условия, както беше с и неговия предшественик.

Всъщност най-големите промени са в редовия четири цилиндров двигател. Той може и да има  същата върхова мощност и въртящ момент като стария, но новите гърбици, клапани и изменения на входящите и изпускателните колектори помагат за „дишането“ му и добавят повече мощност от средните обороти. Теглото е редуцирано с цели 10 килограма.

С ново окачване, ревизирана електроника, включваща шест IMU (инерционна измервателна единица), увеличена гъвкавост на рамката за подобрено усещане и преработена позиция на каране, 2020 XR се кара дори по-добре от преди.

В най-ниски обороти двигателя работи малко неравномерно, като дори и при леко отпускане на съединителя се опитва да се изстреля напред. Машината не е лека и е с висок център на тежестта, което допълнително затруднява градските маневри. Но когато излезе на магистрала и по добър междуградски път направо избухва. Изключително пъргав при изпреварване, отзивчив и доставящ радост от средни обороти на двигателя нагоре. Най-голямо е удоволствието в сравнително бързите завои.

Когато беше обявен новият S 1000 XR, някои наблюдатели се оплакаха от факта, че той не е оборудван с технологията на BMW ShiftCam

От BMW обясниха, че са решили да не добавя тази функция, защото ShiftCam не се задейства, докато не достигне доста висок обхват на оборотите, където, според проучванията на BMW, по-голямата част от собствениците на S 1000 XR никога не отиват. В един рядък момент на брутална честност от производител, инженер на BMW при представянето на пресата спомена, че поставянето на ShiftCam на S 1000 XR би било да продавате на клиента нещо, от което не се нуждае.

Стандартните четири режима на каране са Rain, Road, Dynamic и Dynamic Pro, но винаги ще искате да избирате между три от тях. Режимът за дъжд трябва да се избягва, поне според мен, защото реакцията на дроселната клапа при него е така бавна, че помислих, че съм включил някаква ръчна спирачка.

Мотоциклетът е с електронно регулиране на окачването, ABS, работещ в завои, контрол на сцеплението в завой, контрол на въртящия момент, контрол на колелото, контрол на старта на хълм, TFT екран с Bluetooth връзка или четири режима на каране. Независимо дали искате всичко това или не, получавате го стандартно. Можете да платите допълнително за завиващи фаровете, стартирането без ключ, превключването без съединител, подобреното електронно окачване, отопляемите ръкохватки, круиз контрола, аварийната система E-call на BMW, багажна кутия и т.н.

Спецификация:

Двигател: 999 куб.см. 4-цилиндров, 4-тактов, редови, водно/маслено охлаждане, четири клапана на цилиндър, два горни разпределителни вала

Контрол на сместа – електронно директно впръскване в колектора

Диаметър / ход на буталото – 80 x 49,7 мм
Мощност: 165 к.с. при 11 000 об / мин
Въртящ момент: 114 Нм при 9 250 об / мин
Степен на сгъстяване12.5 :1
Контрол на емисиите – 3-пътен катализатор
Макс. Скоростнад 200 км/ч
Разход на гориво на 100 км според WMTC – 6,2 л
CO2 емисии според WMTC144 г/км

Тип гориво
безоловен бензин Super/Premium (макс. 5% етанол, Е5) / 95 RON / 93 AKI

Предното окачване е с регулируема Upside-down вилка, а задното – с двураменна вилка с регулируема централна пружинна стойка.

Алтернатор493 W
Акумулатор12 V / 9 Ah, неизискващ поддръжка
Височина на седалката: 840 мм
Обем на резервоара : 20 литра
Тегло: 228 кг

Цена – 33 000 лева

Ако сте намерили правописна грешка, моля уведомете ни като маркирате текста и натиснете Ctrl+Enter