За пръв път видях на живо новия модел Nissan Juke по време на Автомобилния салон в София през октомври 2019. Това бе световна премиера, защото до идването си у нас реалната кола не бе показвана пред публика. Истински ме впечатли агресивната й визия. Премахването на червеното покривало разкри един наистина атрактивен, динамичен и атлетичен силует. 19-инчови алуминиеви джанти, плавна линия на купе и „нацепени” мускулести страници предизвикаха ръкопляскания. Визията безспорно е страхотна и предизвиква желание да седна зад волана.
Няколко месеца по-късно и това се случва!
Имам ключа на приковаващ погледа искрящо син нов Juke. Оглеждам го още по-подробно и забелязвам, че са запазени емблематичните дневни светлини (стандартно оборудван с LED технология), които в комбинация с Y-образния светлинен подпис са естествено допълнение на V-образната решетката от първото поколение. Боята има дълбочина и подчертава мускулестите странични линии. На разположение впрочем са общо 12 екстериорни цветови решения.
Вътре е по-просторно както за шофьора, така и за пътниците. Пространството за коленете на втория ред седалки е увеличено с 5,8 см, това под тавана – с 1,1 см. Обемът на багажника е нараснал с 20%, достигайки 422 литра, което си е важно дори и за този по-специфичен SUV.
Интериорът е свеж и комфортен. Материалите на таблото и тапицерията на вратите са меки и приятни, създават дори премиум усещане. Седалките са спортен тип monoform, изключително некомфортни, тапицирани с кожа (може да се поръчат и с Alcantara). В подглавниците са монтирани говорителите на на аудио системата Bose Personal Plus, чийто общо 8 говорителя по време на пътуването радват ухото ми с качеството на своя звук.
Тук е моментът да вметна, че колата е с широка гама опции за персонализация.
Нивото на оборудване N-Design дава възможност на всеки клиент да направи своя нов JUKE наистина уникален
Възможностите за екстериорна персонализация включват избор на декоративни елементи и цветни акценти на 19” алуминиеви джанти.
Карах автомобила няколко дни. През първия добих впечатление как се държи в зимни условия – студ, вятър и снеговалеж. Ами добре се държи. Карах по автомагистрала Струма с не повече от 80 км/ч, съобразявайки се с пътните условия. Нямаше как да се възползвам от някои екстри на иновативната ProPILOT технология, тъй като автомобилът се заледи и предната камера бе неизползваема. Това обаче направих по-късно, когато времето вече беше пролетно. Тогава успях да видя колко е удобна създадената за движение по магистрала ProPILOT. Тя ускорява, спира, следва пътя, спомага за справяне със задръстванията и натоварения трафик.
Новият Nissan JUKE е оборудван с един единствен двигател – 1.0-литров, три-цилиндров бензинов мотор с турбокомпресор
Той е с мощност от 117 к.с. и се оказа изключително ефективен със своето динамично поведение в комбинация с повишена икономичност. Тези качества са благодарение и на 6-степенната ръчна скоростна кутия. За любителите на автомати се предлага спортната 7-степенна (DCT) трансмисия с двоен съединител. Налични са и три режима на работа – еко, стандартен и спортен – в зависимост от пътните условия и настроението. Превключването става лесно с бутонче, намиращо се точно до скоростния лост, а аз, разбира се, най-много харесах спортния режим.
В допълнение JUKE е оборудван с богат набор от системи за безопасност. За градски условия особено полезна е възможността за разпознаване на пешеходци и велосипедисти. За дълъг път са ценни системите за разпознаване на пътните знаци, за поддържане лентата на движение, както и системата за предупреждение при наличие на автомобил в сляпата зона, която при необходимост връща автомобила в лентата на движение.
Накрая ще разкажа за новата информационно-развлекателна система NissanConnect
С нейна помощ може да се използват Apple CarPlay или Android Auto за извеждане любимите приложения от смартфон на 8-инчов интерактивен дисплей на автомобила. Това е особено полезна функция за мен, тъй като ми дава възможност да покажа на екрана приложението Waze, откъдето черпя обилна информация за пътната обстановка при дълъг път. Достъпни са, разбира се, и всякакви други приложения като TomTom Maps & Live Traffic.
Приложението NissanConnect Services е перфектният спътник и помощник, предлагащ достъп и контрол върху различни системи в автомобила. Собствениците на Nissan JUKE вече ще могат дистанционно да отключват или заключват колата си през своя смартфон. За по-голямо удобство и сигурност те ще са в състояние дистанционно да проверяват налягането на гумите на автомобила или нивото на маслото.
Новият Nissan JUKE се произвежда в един от най-съвременните заводи на Nissan в Съндърланд, Великобритания.
Вижте видео ревю на модела на инж. Иван Тенчев:
https://clubs1.bg/news/noviyat-nissan-juke-atlet-po-rozhdenie/
Можете да се запишете за тестово шофиране на страницата на Нисан:
https://www.nissan.bg/test-drive.html
Технически характеристики:
Nissan Juke DiG-T 6MT
Размери
Дължина, мм: 4210
Широчина, мм: 1827
Височина, мм: 1595
Междуосие, мм: 2636
Собствено тегло, кг: 1182-1257
Двигател
Тип: редови, 3-цилиндров, турбо
Работен обем, куб. см: 999
Макс. мощност, к.с. при об/мин: 117 при 5250
Макс. въртящ момент, Нм при об/мин: 200 при 1750-4000
Динамика
Макс. скорост, км/ч: 180
Ускорение 0-100 км/ч, сек: 10,4
Среден разход, л/100 км: 5,9 – 6,3
Вредни емисии СО2, г/км: 135 – 143
Базова цена на модела, лв. с ДДС: 33 890
Топ цена на модела, лв. с ДДС: 55 150 (7 A/T, N-Design)