Начало Тест драйв Новият VW Touareg – дигитална реалност

Новият VW Touareg – дигитална реалност

7130
0

Зърнах на живо за първи път новия VW Touareg в края на юни и бях впечатлен както от модела, така и от може би най-впечатляващата премиера на нов автомобил в България. И през август разполагах с колата за 3 дни и взех тестовия вариант от шоурума на Порше София Изток. Погледът се радва на самоуверената физиономия на модела и елегантните и динамични пропорции, изчистени повърхности, чисти линии.

Третото поколение VW Touareg е малко по-голямо от предходното

Но новите размери се отразяват положително както на пропорциите на каросерията, така и на вместимостта на вътрешното пространство. Увеличаването на дължината например е довело до значително уголемяване на товарния обем. В същото време автомобилът е олекотен с цели 106 кг с използване на нова платформа и повече алуминий.

New Touareg
New Touareg

Настанявам се на ергономична, щадяща гръбначния стълб електрически регулируема седалка с масажна функция (тествам я по време на движение – истинско удоволствие!). Но най-забележителната характеристика е оформянето на новото табло. На централния 15-инчов TFT тъчскрийн дисплей, обърнат леко към шофьора, игриво започва да свети надпис Welcome. „Голяма работа”, ще кажете, да, но чувството е сякаш автомобилът се радваше на пристигането ми, сякаш обещаваше страхотно преживяване заедно, което ме зареди с настроение. Този екран е част от инфотейнмънт системата Discover Premium и така наречения Innovision Cockpit, в който е включен и втори 12-инчов дисплей Digital Cockpit, заместващ  класическото арматурно табло.

Бутоните и приборите на таблото са сведени до минимум. Реално само звукът се управлява с бутон. Контролът над функциите се осъществява чрез големия екран в средата. Предлага се по желание и с Head-up дисплей. Постоянната свързаност с глобалната мрежа е налице, също както и възможностите за връзка с личното мобилно устройство – от Mirror Link и панела за индуктивно зареждане, до Android Auto или Apple CarPlay. На този фон е излишно да изброявам цялото изобилие от електронни системи за асистенция, сред които не липсват дори авангардни акценти като Nightvision с инфрачервени сензори за опасности край пътя, Trailer-Assist за улесняване на маневрите с прикачни товари и допълнително предлаганата матрична система с по 128 LED елемента във всяка от предните светлини.

Крайна цел на пътуването е страхотният комплекс Uva Nestum Wine & SPA в Гоце Делчев

Решавам да не минавам по тривиалния и до болка познат скучен маршрут през Благоевград и Банско, а да мина по магистрала Тракия, Карабунар,  Цигов чарк около родопските язовири Батак, Малък Беглик, Голям Беглик, Широка поляна и Доспат, дори с малко офроуд.

Серийно третата генерация VW Touareg се предлага със задвижване на 4-те колела и 8-степенна автоматична скоростна кутия. Под капака е 3-литров V6 турбодизелов агрегат с мощност от 286 к.с. Усеща се солидна тяга и ниско ниво на шума, достойно за висшия автомобилен клас. Наличието на 600 Нм още при 2300 об/мин помага на 9-степенния автоматик да пренебрегне теглото от 2 т и да осигури динамика дори в режим Eco. В режим Comfort ходовата част изглажда неравностите с лоша асфалтова настилка, каквито има доста между Ракитово и Цигов чарк. Режимът е подходящ и за повечето черни пътища, но извън пътя влизам в режим Off-road.

Колата се повдига със 70 мм. Това дава възможност за преодоляване на по-големи неравности. С настройките на Tуарег е постигната хармонията между комфорт и динамика, което прави управлението истинско удоволствие.  Разходът на гориво, който постигнахме при изминатите около 500 км, е впечатляващ – 7,2 л/100 км. Автомобилът е много маневрен за габарита си. При скорост от до 37 км/ч задните колела завиват в срещуположна посока спрямо предните, благодарение на което радиусът на завиване се намалява и е само 20 см по-голям от този при Голф!

Технологично VW Touareg е готов да ви вози сам, докато си четете мейла на телефона например

Тествах го няколко пъти, като пусках волана (с готовност да поема управлението, разбира се). Той чинно следва пътя, завива, ускорява, намалява. Установих, че дори при избледняла маркировка на пътя няма проблем да го прави. Новият помощник в задръстванията спира, управлява и ускорява самостоятелно при скорост до 60 км/ч. Интересно е още, че новият VW Touareg всъщност е новият флагман на компанията и е достойна алтернатива на конкуренцията в престижния SUV сегмент от пазара – включително и на технологичните си роднини при Aуди, Порше и Бентли.

Ето е едно видео, показващо емоцията на незабравимия за мене уикенд с VW Touareg: